Reklama

Polski Ład PiS: ryczałtowa abolicja dla powracających z kapitałem

Kto dobrowolnie przyzna się do zatajania zarobków, zapłaci od nich 8-proc. podatek i inne opłaty.

Aktualizacja: 27.08.2021 14:28 Publikacja: 27.07.2021 19:08

Fiskus wydaje coraz więcej interpretacji podatkowych

Fiskus wydaje coraz więcej interpretacji podatkowych

Foto: Fotorzepa, Dor Dorota Awiorko-Klimek

Rząd w ramach tzw. Polskiego Ładu szykuje swoistą amnestię dla tych, którzy ukrywali swoje dochody przed opodatkowaniem – w kraju lub za granicą. Planowane rozwiązania nie oznaczają jednak zupełnego darowania danin od niezgłoszonych wcześniej zarobków. Trzeba będzie zapłacić przejściowy ryczałt od dochodów.

Według zwykłych zasad dochody zatajone, a wykryte przez fiskusa są opodatkowane według stawki 75 proc. Ustawa wprowadzająca tzw. Polski Ład przewiduje, że osoby, które ujawnią takie dochody, między 1 lipca a 31 grudnia 2022 r. zapłacą od nich 8-proc. ryczałt. Do tego trzeba jednak doliczyć opłatę od stosownego wniosku do urzędu skarbowego. Ma ona wynieść 1 proc. ujawnianego dochodu, ale nie mniej niż 1000 zł i nie więcej, niż 30 tys. zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama