Reklama
Rozwiń
Reklama

Michał Szułdrzyński: Polityka i korona wirus. Jak dezinformacja może wywrócić kampanię

Wiemy już dziś, że zagrożenie koronawirusem radykalnie zmieni warunki prowadzenia kampanii prezydenckiej. Z jednej strony zakaz zgromadzeń publicznych uniemożliwi wielkie konwencje czy organizację wieców wyborczych, z drugiej zaś sami kandydaci, by wykazać się poczuciem odpowiedzialności, decydują o przeniesieniu kampanii z realu do wirtualu. Pozostanie więc walka na plakaty wieszane na płotach oraz korzystanie z mediów elektronicznych, a w szczególności społecznościowych.

Publikacja: 13.03.2020 17:00

Michał Szułdrzyński: Polityka i korona wirus. Jak dezinformacja może wywrócić kampanię

Foto: AdobeStock

To może zasadniczo zmienić warunki gry. Po pierwsze, dużo mniejsze znaczenie może mieć przewaga finansowa kandydatów popieranych przez największe partie. Wykupywanie reklam na platformach społecznościowych oraz w sieci pozwala znacznie precyzyjniej je zaadresować przy równoczesnym radykalnym obniżeniu kosztów w porównaniu z reklamami klasycznymi. Po drugie, może prowadzić do nieoczekiwanych wyborczych wyników, ich „spłaszczenia". W kampanii internetowej kilka dobrych pomysłów, dobre zrozumienie działania mediów społecznościowych, może małym komitetom pozwolić zmniejszyć dystans do wielkich machin partyjnych. Kampanie viralowe, czyli oparte na pomyśle podchwytywanym szybko przez innych, rozprzestrzeniają się w sieci jak wirusy. Narodowcy i zwolennicy Janusza Korwin-Mikkego, czyli środowiska popierające Krzysztofa Bosaka, są bardzo mocni w sieci. Przesunięcie nacisku z kampanii klasycznej w kierunku internetowej może więc sprawić, że właśnie tacy kandydaci poprawią swoje wyniki.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Jak straszy nas popkultura?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Plus Minus
„Jedyna. Biografia Karoliny Lanckorońskiej”: Materiał na biografię
Plus Minus
„Szepczący las”: Im dalej w bór, tym więcej drzew
Plus Minus
„Lot nad kukułczym gniazdem”: Wolność w kaftanie normy
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Plus Minus
„To był zwykły przypadek”: Ile kosztuje zemsta?
Reklama
Reklama