Reklama
Rozwiń
Reklama

Michał Szułdrzyński: Polityka i korona wirus. Jak dezinformacja może wywrócić kampanię

Wiemy już dziś, że zagrożenie koronawirusem radykalnie zmieni warunki prowadzenia kampanii prezydenckiej. Z jednej strony zakaz zgromadzeń publicznych uniemożliwi wielkie konwencje czy organizację wieców wyborczych, z drugiej zaś sami kandydaci, by wykazać się poczuciem odpowiedzialności, decydują o przeniesieniu kampanii z realu do wirtualu. Pozostanie więc walka na plakaty wieszane na płotach oraz korzystanie z mediów elektronicznych, a w szczególności społecznościowych.

Publikacja: 13.03.2020 17:00

Michał Szułdrzyński: Polityka i korona wirus. Jak dezinformacja może wywrócić kampanię

Foto: AdobeStock

To może zasadniczo zmienić warunki gry. Po pierwsze, dużo mniejsze znaczenie może mieć przewaga finansowa kandydatów popieranych przez największe partie. Wykupywanie reklam na platformach społecznościowych oraz w sieci pozwala znacznie precyzyjniej je zaadresować przy równoczesnym radykalnym obniżeniu kosztów w porównaniu z reklamami klasycznymi. Po drugie, może prowadzić do nieoczekiwanych wyborczych wyników, ich „spłaszczenia". W kampanii internetowej kilka dobrych pomysłów, dobre zrozumienie działania mediów społecznościowych, może małym komitetom pozwolić zmniejszyć dystans do wielkich machin partyjnych. Kampanie viralowe, czyli oparte na pomyśle podchwytywanym szybko przez innych, rozprzestrzeniają się w sieci jak wirusy. Narodowcy i zwolennicy Janusza Korwin-Mikkego, czyli środowiska popierające Krzysztofa Bosaka, są bardzo mocni w sieci. Przesunięcie nacisku z kampanii klasycznej w kierunku internetowej może więc sprawić, że właśnie tacy kandydaci poprawią swoje wyniki.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
„Posłuchaj Plus Minus”: Czy inteligencja jest tylko za Platformą
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Plus Minus
Odwaga pojednania. Nieznany głos abp. Kominka
Plus Minus
„Kubek na tsunami”: Żywotna żałoba przegadana ze sztuczną inteligencją
Plus Minus
„Kaku: Ancient Seal”: Zręczny bohater
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Plus Minus
„Konflikt”: Wojna na poważnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama