Aktualizacja: 18.12.2015 00:50 Publikacja: 18.12.2015 00:50
Ozzy Osbourne, „Zaufaj mi, jestem dr Ozzy”, przeł. Dariusz Kapociński, In Rock, Czerwonak 2015
Foto: Plus Minus
Liczy niemal 500 stron, wciąga już od pierwszej, zastanawia i hipnotyzuje. Scott McCloud, zainspirowany mangą, pokazuje nowojorski świat wypełniony obsesją i pragnieniem wielkości, na kształt tkanki rakowej toczącymi zachodnią cywilizację.
Główny bohater, rzeźbiarz David Smith, jest samotnikiem obsesyjnie poszukującym akceptacji wielkiego świata. Zamiast szlachetnie tworzyć w samotności i gardzić motłochem, zalewa się sznapsem i biadoli, że opuścił go bogaty protektor. W zamian za sukces artystyczny gotowy jest oddać to, co ma najcenniejsze, czyli swoje życie, dar, który tak naprawdę do niego nie należy. Ale młody rzeźbiarz nie zważa na to i przyjmuje propozycję od spotkanego w knajpie wujka (pod jego postacią ukrywa się Kostucha) – jeśli za 200 dni odniesie sukces, to chętnie pożegna się z tym padołem.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Wszyscy wiemy, że kiedyś było lepiej. Polityka wyglądała zupełnie inaczej, miała inny poziom i klimat, a debaty...
Nowy spektakl Teatru Współczesnego za dyrekcji Wojciecha Malajkata pokazuje, że warto szukać w teatrze wzruszenia.
Nadmierne i niepoprawne stosowanie leków to w Polsce plaga. Książka Arkadiusza Lorenca pokazuje tło tego problemu.
„Ale wtopa” to gra, przez którą można nieźle zdenerwować się na znajomych.
„Thunderbolts*” przypomina, że superbohaterowie wcale nie są doskonali.
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas