Reklama

Czy w 2024 wciąż są nam potrzebne media publiczne? Zapytaliśmy różne środowiska

Zapytaliśmy medioznawców, socjologów i liderów różnych środowisk ideowych ważnych w polskiej debacie publicznej, czy w 2024 roku wciąż są nam jeszcze potrzebne media publiczne. Dla kogo powinny być? Kto miałby opowiadać w nich o świecie? W jaki sposób je stworzyć? I co właściwie by się stało, gdyby takiej przestrzeni medialnej zabrakło?

Publikacja: 12.01.2024 10:00

Na co tak właściwie możemy liczyć w obecnych warunkach politycznych, czyli o jakie media publiczne m

TVP

Na co tak właściwie możemy liczyć w obecnych warunkach politycznych, czyli o jakie media publiczne możemy dziś realnie zawalczyć?

Foto: AdobeStock

Stacja BBC, do której uwielbiamy się w Polsce odnosić jako do wzorca mediów publicznych, powstała w latach 20. XX w. jako prywatna telewizja. Dopiero po kilku latach rząd brytyjski uznał, że nowe medium jest zbyt istotne dla demokracji, by nie podlegało ścisłej społecznej kontroli. Po II wojnie światowej ta logika zapanowała w całej Europie i państwo stanęło na straży medialnego pluralizmu. Ale dziś, gdy problemem nie jest już brak pluralizmu na mocno ograniczonym rynku, bo przecież w świecie cyfrowym mamy wręcz hiperpluralizm, to czy na pewno wciąż potrzebujemy mediów publicznych? Oddajmy głos naszym rozmówcom.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
„The Smashing Machine”: Chleb, igrzyska i anatomia bólu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Plus Minus
„Bezcenny pakunek”: Dar od Boga Pociągu Towarowego
Plus Minus
„Tajemniczy pociąg”: Kafka jedzie pociągiem
Plus Minus
„Skarbek”: Porażka agentki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Dr Agnieszka Tambor: Kibicuję polskiemu kinu
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama