Reklama

Chrabota: Minc, Balcerowicz, Morawiecki, czyli o potędze planu

Co się stało z KZPK? Kto odpowiada za zagospodarowanie przestrzenne kraju?

Aktualizacja: 26.05.2016 17:24 Publikacja: 25.05.2016 14:17

Chrabota: Minc, Balcerowicz, Morawiecki, czyli o potędze planu

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

To temat, który w dobie „dobrej zmiany" wpadł do czarnej dziury! – perorował dziś u mnie pewien znany prawnik. – Wy, dziennikarze, zajmujecie się sprawami nieważnymi! Nie dotykacie tego co istotne. Bo to, co naprawdę się liczy, wymaga wiedzy. Wymaga kompetencji. Ucieka wam i rządzącym.

Słuchałem coraz bardziej zaniepokojony, bo ze słów mojego rozmówcy wynikało, że wskutek przesunięcia zadań i kompetencji między resortami sprawa Koncepcji Zagospodarowania Przestrzennego Kraju zawisła w międzyresortowej próżni. Mimo że formalnie podlega Ministerstwu Rozwoju, przyjęty pięć lat temu plan faktycznie nie jest wykonywany. A to z kolei powoduje, że nie da się z nim skoordynować planów zagospodarowania przestrzennego na poziomie województw. Skutki? Oczywiste. Po rosyjsku najdelikatniej mówiło się o tym „bardak". Ja użyję metafory o chaosie, ale wiadomo, że praktyczne skutki to utrudnienia w inwestycjach, nie tylko tych strategicznych, w infrastrukturze, gospodarowaniu zasobami naturalnymi etc. – Jak w ogóle może funkcjonować współczesne państwo bez koordynacji? Bez planowania? – kończył naprawdę przejęty sprawami publicznymi pan mecenas.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
„Wyrok”: Wojna zbawienna, wojna błogosławiona
Plus Minus
„Arnhem. Dług hańby”: Żelazne spadochrony
Plus Minus
„Najdalsza Polska. Szczecin 1945-1950”: Miasto jako pole gry
Plus Minus
„Dragon Ball Z: Kakarot: Daima”: Niby nie rewolucja, ale wciąga
Plus Minus
„ZATO. Miasta zamknięte w Związku Radzieckim i Rosji”: Wstęp wzbroniony
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama