Aktualizacja: 04.04.2019 23:31 Publikacja: 05.04.2019 00:01
Makieta Poloneza z 1976 roku, jeszcze z napisami „polski”, którą oglądał premier Piotr Jaroszewicz
Foto: Automobilista
Dużą salę Centrum Prasowego Polskiej Agencji Interpress na tyłach Teatru Wielkiego szczelnie wypełniali dziennikarze, wśród których nie zabrakło przedstawicieli zagranicznych tytułów. Pierwszą w historii FSO konferencję prezentującą nowy model otworzył dyrektor naczelny fabryki Jerzy Bielecki: „Szanowni przedstawiciele prasy, radia i telewizji. Fabryka Samochodów Osobowych prezentuje dziś wam nowy samochód Polonez".
FSO zaprosiło dziennikarzy z kilkunastu krajów, ponieważ szykowało poloneza z myślą o eksporcie. Model był luksusowym następcą dużego fiata i kosztował od niego 20 proc. więcej, ceny zaczynały się od 225 tys. zł (ponad 48 ówczesnych średnich pensji) lub 3200 dolarów.
Czy Europa uczestniczy w rewolucji AI? W jaki sposób Stary Kontynent może skorzystać na rozwiązaniach opartych o sztuczną inteligencję? Czy unijne prawodawstwo sprzyja wdrażaniu innowacji?
„Psy gończe” Joanny Ufnalskiej miały wszystko, aby stać się hitem. Dlaczego tak się nie stało?
W „Miastach marzeń” gracze rozbudowują metropolię… trudem robotniczych rąk.
Spektakl „Kochany, najukochańszy” powstał z miłości do twórczości Wiesława Myśliwskiego.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Choć nie znamy jego prawdziwej skali, występuje wszędzie i dotyka wszystkich.
W tym roku rynek tego typu produktów ma być warty już 55,6 mld zł, co oznacza wzrost o 24,6 proc. rdr. Największą jego część stanowią samochody, ale mocno rosną hotele i SPA.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Od stycznia do października 2024 roku kupiono w Polsce 11 051 egzemplarzy hybrydowej Toyoty C-HR. Nowy model stał się zdecydowanym liderem segmentu, a klienci chętnie decydują się na auta w wyższych wersjach wyposażenia.
O wsparcie z programu Mój elektryk 2.0 będą mogły ubiegać się wyłącznie osoby fizyczne oraz osoby fizyczne wykonujące jednoosobową działalność gospodarczą. Zdaniem Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców jest to rozwiązanie dyskryminujące, np. spółki z o.o.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Po raz pierwszy w niemal stuletniej historii współpracy Watykanu z Mercedesem, nowy papamobile będzie samochodem elektrycznym. Powstał na bazie modelu G 580 z technologią EQ.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Chińska linia lotnicza JuneYao wprowadza na rynek własny samochód elektryczny – JuneYao Air. Sensacją jest nie tylko hojna gwarancja na akumulator, ale i inne dodatki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas