Marka COLOR SYSTEM Agencji Promocyjnej z Krakowa nie koliduje ze znakiem szwedzkiej firmy - [b]potwierdził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (sygn. VI SA/Wa 2113/08)[/b]
– Nie są podobne ani oznaczenia, ani sygnowane nimi towary. W znaku NCS NATURAL COLOR SYSTEM szwedzkiej firmy dominuje skrót NCS, a "natural color system" umieszczony poniżej, pisany dużo mniejszą czcionką, nie wyróżnia się – podkreślił WSA, utrzymując w mocy decyzję Urzędu Patentowego, który oddalił sprzeciw tej firmy.
Agencja Promocyjna Color System z Krakowa zgłosiła swój znak w 2002 r. Zastrzegła go w wersji słownej w kilku klasach. W tym w kl. 16 m.in. na: afisze, plakaty, albumy, broszury, druki, materiały drukowane, mapy geograficzne, kalendarze (decyzja o rejestracji z 10 lutego 2006 r.).
Firma Skandinaviska Farginstitutet przeciwstawiła słownograficzny ww. znak NCS NATURAL COLOR SYSTEM, chroniony w Polsce od 1998 r. Oznacza nim także towary z kl. 16, m. in.: farby, pokosty i lakiery, oraz atlasy i tabele kolorów oraz kolekcje i pojedyncze próbki kolorów w postaci druków (decyzja o rejestracji z 24 kwietnia 2001 r.).
Szwedzka firma sprzeciwiła się rejestracji znaku agencji jedynie na konkretne towary, mianowicie na afisze, plakaty, broszury, mapy geograficzne, druki, materiały drukowane.