[b]Tak orzekł WSA w Rzeszowie 5 października 2010 r. (I SA/Rz 414/10).[/b]
Podatnik planuje rozpocząć sprzedaż destylatu średniego naftowego o kodzie CN 2710 19 31 przeznaczonego na cele opałowe, nabywanego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Wyrób będzie sprzedawany w celach opałowych.
We wniosku o interpretację przepisów podatkowych zadał pytanie: czy prawidłowe jest opodatkowanie wyrobu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. a [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=FFA64CCEED235F7936040CA25101ED35?id=296270]ustawy o podatku akcyzowym[/link], a więc stawką 232 zł/1000 l? Jego zdaniem tak.
Dodatkowo produkt ten nie podlega znaczeniu ani barwieniu, bo nie został wymieniony w art. 90 ust. 1 ustawy. Jego sprzedaż wymaga tylko złożenia przez nabywcę oświadczenia o przeznaczeniu produktu. Wykorzystanie wyrobu na cele opałowe nie powoduje zmiany kodu CN, gdyż produkt nie jest przetwarzany ani nic do niego nie dodawano.
Organ podatkowy nie zgodził się z tym. Uznał, że produkt powinien być opodatkowany podwyższoną stawką akcyzy, a jednocześnie być barwiony i znaczony.