Coraz więcej osób udostępnia miejsce na prywatnych stronach internetowych do celów komercyjnych. Pojawia się wtedy problem, jak opodatkować uzyskane przychody.
Zarówno z punktu widzenia właściciela strony, jak i firmy, która zawarła z nim umowę, najkorzystniejsza jest interpretacja, że są to dochody z najmu. Ten pierwszy może wybrać ryczałt i płacić 8,5 proc. podatku bez względu na wysokość dochodów. Z kolei na najemcy nie ciążą obowiązki związane z rozliczaniem PIT.
[srodtytul]Spór o banner[/srodtytul]
[b]Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 5 lipca 2010 r. potwierdził, że taka wykładnia jest prawidłowa (sygn. III SA/Wa 25/10)[/b].
Sprawa była wynikiem wniosku o interpretację. Wystąpiła z nim spółka, która zawiera umowy z właścicielami stron internetowych i zamieszcza na nich reklamy. Wnioskodawca chciał się upewnić, że nie jest płatnikiem z tytułu kwot wypłacanych właścicielom stron. Jego zdaniem zawierane z nimi umowy trzeba traktować jak dzierżawę. Podkreślił, że nie różnią się one od udostępnienia gruntu w celu postawienia banneru lub dzierżawy tablicy umieszczonej na budynku.