Reklama

Maciej Gawroński: Nie mnóżmy strażników sztucznej inteligencji

„Czasy się zmieniają, ale Pan zawsze jest w komisjach”. Czyli dlaczego to Urząd Ochrony Danych Osobowych powinien kontrolować dane i sztuczną inteligencję, a nie ministerstwo cyfryzacji powoływać sobie własnego nadzorcę.

Publikacja: 06.11.2024 11:01

Wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski (C) przed posiedzeniem rządu w KPRM w Warszawie

Wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski (C) przed posiedzeniem rządu w KPRM w Warszawie

Foto: PAP/Marcin Obara

Piętnastego października ukazał się, opracowany przez Ministerstwo Cyfryzacji, projekt ustawy o Komisji Rozwoju i Bezpieczeństwa Sztucznej Inteligencji, nazwanej dla niepoznaki ustawą o systemach sztucznej inteligencji. Niejasność celów ustawodawcy pojawia się nie tylko w samym tytule ustawy, ale i w nazwie organu, którego powstanie promuje Ministerstwo. Z nazwy wnika, że Komisja ma zajmować się zarówno rozwijaniem sztucznej inteligencji jak i bezpieczeństwem (systemów) sztucznej inteligencji. Wydawałoby się więc z nazwy, że ma to być coś w rodzaju Ligi Kobiet z Seksmisji: „Liga rządzi, Liga radzi, Liga nigdy cię nie zdradzi”.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Sceny w Sądzie Najwyższym, czyli zabawa w kotka i myszkę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Wybiórcze prawo do wiedzy o sędziach
Opinie Prawne
Michał Bieniak: Likwidacja uzasadnień wyroków to zagrożenie dla autorytetu sądów
Opinie Prawne
Paulina Kumkowska, Tomasz Kaczyński: Cztery wizje trzeźwości
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Uchwała kontra uchwała
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama