Reklama

RODO: nowe standardy identyfikacji klientów przez firmy

Przedsiębiorcy będą mieli w końcu jasne wskazówki, w jaki sposób i w jakim zakresie mogą korzystać z danych biometrycznych. Szczególne zainteresowanie możliwością przetwarzania takich danych przejawiają firmy z sektora finansowego czy ubezpieczeniowego – pisze prawnik.

Publikacja: 02.11.2017 08:01

RODO: nowe standardy identyfikacji klientów przez firmy

Foto: 123RF

Znamy wreszcie założenia przepisów prawa krajowego, które uszczegółowić mają reformę ochrony danych osobowych zapoczątkowaną rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Jednym z przedmiotów regulacji, na który ze szczególną niecierpliwością wyczekiwano, jest z pewnością wykorzystywanie danych biometrycznych. Jest to bowiem zagadnienie, które do tej pory nie było odpowiednio zaadresowane w polskich przepisach, a które z uwagi na rozwój techniki zdecydowanie takiej regulacji wymagało.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Prawne
Michał Bieniak: Cel uświęca środki, czyli jak wyjść z kryzysu konstytucyjnego
Opinie Prawne
Gutowski, Kardas: Kompromis legislacyjny czy pozaustawowa konfrontacja?
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Panie prezydencie, nie tędy droga
Opinie Prawne
Szymański, Kałęka: Czego karniści oczekują od nowego ministra sprawiedliwości?
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Praworządność à rebours
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama