Reklama

Przemysław Prekiel: Udany blef Tuska

Wyborcy KO nie oczekiwali wcale realizacji „100 konkretów na 100 dni rządów”. Donald Tusk, jako rasowy polityk, wyciągnął wnioski z czterech wielkich reform rządu Jerzego Buzka i rozumie, że polityka to przede wszystkim emocje. A jego elektorat żąda głównie rozliczenia PiS i Jarosława Kaczyńskiego.

Publikacja: 27.03.2024 14:36

Donald Tusk

Donald Tusk

Foto: PAP/Paweł Supernak

Symbolika ma dziś ogromne znaczenie. Z punktu widzenia marketingu politycznego sztandarowe hasło Donalda Tuska o „100 konkretach na 100 dni rządów” było w zasadzie strzałem w stopę. Jeżeli polityk deklaruje zajęcie się tyloma sprawami w tak krótkim czasie, to uwierzyć w to może wyłącznie najtwardszy elektorat partii. Niemniej był to błąd, bowiem niewywiązanie się z tego zobowiązania będzie skrzętnie wykorzystywane przez PiS przy każdej okazji. Choć sami politycy PiS przecież też obiecywali w 2015 roku dużo, np. reformę sądownictwa. Nie udało im się z tej obietnicy wywiązać przez osiem lat, chyba że ową reformą była właśnie dewastacja sądownictwa – wtedy rzeczywiście: udało się z nawiązką. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analiza
Andrzej Łomanowski: To był tydzień porażek Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie polityczno - społeczne
Vít Dostál, Wojciech Konończuk: Z Warszawy do Pragi bez uprzedzeń: jak Polska i Czechy stały się wzorem sąsiedztwa
Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Pięć wniosków z wykładu prof. Andrzeja Nowaka dla AfD w Berlinie
Opinie polityczno - społeczne
Maciej Strzembosz: Adam Strzembosz – katolik, Polak, demokrata i sędzia
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie polityczno - społeczne
Aleksander Hall: Nie wszyscy wielbiciele profesora Adama Strzembosza – obrońcy praworządności, chcieli go słuchać. A szkoda
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama