Reklama

Zuzanna Dąbrowska: Cesarka nie jest sprawą rządu

O tym, w jaki sposób urodzić dziecko, powinni decydować kobieta i lekarz. Rządowe nakazy ograniczające liczbę cesarek nie zwiększą poziomu urodzeń, spowodują za to spadek zaufania do lekarzy i systemu ochrony zdrowia, a dzietność się zmniejszy.

Publikacja: 27.11.2022 21:00

Zuzanna Dąbrowska: Cesarka nie jest sprawą rządu

Foto: AdobeStock

Ponad 50 proc. wyborców obecnej władzy uważa, że to kobieta powinna decydować o tym, czy chce i może urodzić dziecko siłami natury czy poprzez cesarskie cięcie. A to i tak najniższy wskaźnik wśród wyborców wszystkich innych ugrupowań, włącznie z Konfederacją i PSL. W sumie w sondażu IBRiS 65,5 proc. respondentów opowiada się za tym, by to kobieta podejmowała decyzję. A niespełna 40 proc. wskazuje, że osobą tą powinien być lekarz (można było wskazać więcej niż jedną odpowiedź). I jeszcze jeden wskaźnik: zaledwie 3,6 proc. badanych uważa, że „przy braku cesarskich cięć kobiety będą rodziły częściej”. A taki właśnie wniosek płynie z rządowego dokumentu przyjętego dwa tygodnie temu, opisywanego przez „Rz”, który poświęcony był polityce demograficznej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Maciej Strzembosz: Adam Strzembosz – katolik, Polak, demokrata i sędzia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie polityczno - społeczne
Aleksander Hall: Nie wszyscy wielbiciele profesora Adama Strzembosza – obrońcy praworządności, chcieli go słuchać. A szkoda
Opinie polityczno - społeczne
Jacek Nizinkiewicz: Donald Tusk i Jarosław Kaczyński szykują sobie koalicjantów
Opinie polityczno - społeczne
Zuzanna Dąbrowska: W Sejmie trzeba wprowadzić pełną prohibicję
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie polityczno - społeczne
Gen. Leon Komornicki: Rosja wchodzi powoli w trzeci etap wojny hybrydowej
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama