Reklama

Zielonka: Stawka eurowyborów

Bez poważnych reform Unia Europejska nie odzyska swego czaru. Jeśli partie polityczne ich nie zaproponują, większość wyborców, zwłaszcza młodych, zostanie w domu.

Publikacja: 02.04.2019 19:05

Prof. Jan Zielonka

Prof. Jan Zielonka

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Wybory do Parlamentu Europejskiego są zazwyczaj plebiscytem oceniającym poszczególne rządy narodowe. W tym roku nie wygląda to inaczej, przynajmniej w Polsce. Rząd zaproponował pakiet pięciu reform z Europą niemających nic wspólnego. Opozycja traktuje eurowybory jako sprawdzian szerokiej koalicji przeciwko PiS.

Oczywiście coś o Europie konkurenci wyborczy mówią. Opozycja straszy polexitem pod rządami PiS. Rząd straszy utratą niepodległości po wygranej opozycji. Oba argumenty są dość absurdalne. PiS nie chce wyjść z Europy, lecz chce władzę w Europie przejąć. Temu służą spotkania z potencjalnymi sojusznikami w „nowej" Europie, takimi jak Matteo Salvini. Opozycja nie chce stworzenia Stanów Zjednoczonych Europy odbierających Polsce suwerenność. Jej celem jest kontynuacja tego, co było, czyli Europy kontrolowanej przez państwa z symboliczną dozą federalizmu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Marek Konopczyński: W czyim interesie jest nowa ustawa o zawodzie psychoterapeuty?
Opinie polityczno - społeczne
Marek A. Cichocki: Wszystkie książki historyczne, których nie przeczytał Donald Trump
Opinie polityczno - społeczne
Jędrzej Bielecki: Ukraina jeszcze daleko od pokoju. Co właściwie ustalono w Białym Domu?
Opinie polityczno - społeczne
Dagmara Jaszewska: Maks Korż i fenomen ruskiego hip-hopu, czyli rock and roll dzieje się dziś na Wschodzie
Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Polacy wychodzili sobie defiladę w Święto Wojska Polskiego. Nieprawdą jest, że czci się wyłącznie porażki
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama