Reklama
Rozwiń
Reklama

Prof. Krzysztof Pawłowski: Polski silnik uniwersytecki

W uczelnie badawcze musimy zainwestować znacznie więcej, niż proponuje to resort nauki – pisze prezes Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Edukacji.

Aktualizacja: 30.09.2017 20:53 Publikacja: 30.09.2017 01:01

Prof. Krzysztof Pawłowski: Polski silnik uniwersytecki

Foto: Fotolia.com

Prawie 3 tys. osób uczestniczyło 19 i 20 września w Krakowie w Narodowym Kongresie Nauki, w czasie którego wicepremier Jarosław Gowin przedstawił projekt ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, zwanej ustawą 2.0. Przed kongresem przeprowadzono dziewięć konferencji programowych, w których wzięło udział kolejne kilka tysięcy osób ze środowiska akademickiego. Mając za sobą 25 lat doświadczenia w inicjatywach na rzecz reformowania szkolnictwa wyższego, mogę stwierdzić, że po raz pierwszy dokonano prawdziwego „uspołecznienia" procesu przygotowywania kluczowej dla niego ustawy. Byłoby jednak błędem traktowanie jej jako dotyczącej wyłącznie środowiska akademickiego. Projekt zawiera propozycje wielu zmian systemowych, ja chcę się zająć wyłącznie dwoma najważniejszymi elementami.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Juliusz Braun: A może czas na reset w sprawie edukacji zdrowotnej?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Analiza
Jacek Nizinkiewicz: Kaczyński jest dziś w gorszej sytuacji niż Tusk
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Ćwiek-Świdecka: Rzeczpospolita Babska – czy tylko kobiety odpowiadają za niską dzietność?
Analiza
Andrzej Łomanowski: To był tydzień porażek Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie polityczno - społeczne
Vít Dostál, Wojciech Konończuk: Z Warszawy do Pragi bez uprzedzeń: jak Polska i Czechy stały się wzorem sąsiedztwa
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama