Marudzenie skutecznym sposobem na... podwyżkę

Polacy uwielbiają narzekać. Mamy po prostu w genach to, że wszystko nam się nie podoba. Te wnioski potwierdziło badanie CBOS z 2015 r. Zapytano w nim Polaków, jak oceniają siebie samych. Okazało się, że postrzegamy się jako naród pracowity, ale zaraz na drugim miejscu pod względem częstości wskazań (51 proc.) znalazło się malkontenctwo, narzekanie i pesymizm.

Aktualizacja: 06.02.2018 20:23 Publikacja: 06.02.2018 20:00

Marudzenie skutecznym sposobem na... podwyżkę

Foto: Shutterstock

Badani twierdzili, że Polacy uwielbiają narzekać, są smutni, pesymistyczni i niezadowoleni z życia. Narzekamy na pogodę, polityków, partnera. Trudno też znaleźć kogoś zadowolonego z zajmowanego stanowiska.

Tymczasem od kilku lat sytuacja na naszym rynku pracy stale się poprawia. Bezrobocie w zasadzie nie istnieje, a płace rosną i to nawet powyżej oczekiwań rynku i samych pracowników. Firmy coraz częściej wprowadzają nowoczesne metody zarządzania odpowiadające oczekiwaniom załogi, uelastyczniają godziny pracy, wprowadzają długie listy benefitów i wręcz atrakcji w miejscu pracy. Generalnie większość pracodawców staje na głowie, żeby pracownikom było u nich dobrze. W zasadzie dzisiaj każdy zatrudniony powinien z radością wstawać rano, gdyż ten dzień może mu przynieść kolejne ciekawe niespodzianki i to nie tylko w postaci nowego automatu z przekąskami w firmie. Pracodawcy bowiem stale wyrywają sobie pracowników i nikt z nas nie wie, kiedy to do niego zadzwoni łowca głów. Może się więc pojawić kolejny powód do radości. Jednak my nadal wolimy ze zbolałą miną wyjść światu naprzeciw i tkwić w przekonaniu, że mamy tak bardzo źle, że już nawet trudno sobie wyobrazić, gdzie może być gorzej.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody