Marudzenie skutecznym sposobem na... podwyżkę

Polacy uwielbiają narzekać. Mamy po prostu w genach to, że wszystko nam się nie podoba. Te wnioski potwierdziło badanie CBOS z 2015 r. Zapytano w nim Polaków, jak oceniają siebie samych. Okazało się, że postrzegamy się jako naród pracowity, ale zaraz na drugim miejscu pod względem częstości wskazań (51 proc.) znalazło się malkontenctwo, narzekanie i pesymizm.

Aktualizacja: 06.02.2018 20:23 Publikacja: 06.02.2018 20:00

Marudzenie skutecznym sposobem na... podwyżkę

Foto: Shutterstock

Badani twierdzili, że Polacy uwielbiają narzekać, są smutni, pesymistyczni i niezadowoleni z życia. Narzekamy na pogodę, polityków, partnera. Trudno też znaleźć kogoś zadowolonego z zajmowanego stanowiska.

Tymczasem od kilku lat sytuacja na naszym rynku pracy stale się poprawia. Bezrobocie w zasadzie nie istnieje, a płace rosną i to nawet powyżej oczekiwań rynku i samych pracowników. Firmy coraz częściej wprowadzają nowoczesne metody zarządzania odpowiadające oczekiwaniom załogi, uelastyczniają godziny pracy, wprowadzają długie listy benefitów i wręcz atrakcji w miejscu pracy. Generalnie większość pracodawców staje na głowie, żeby pracownikom było u nich dobrze. W zasadzie dzisiaj każdy zatrudniony powinien z radością wstawać rano, gdyż ten dzień może mu przynieść kolejne ciekawe niespodzianki i to nie tylko w postaci nowego automatu z przekąskami w firmie. Pracodawcy bowiem stale wyrywają sobie pracowników i nikt z nas nie wie, kiedy to do niego zadzwoni łowca głów. Może się więc pojawić kolejny powód do radości. Jednak my nadal wolimy ze zbolałą miną wyjść światu naprzeciw i tkwić w przekonaniu, że mamy tak bardzo źle, że już nawet trudno sobie wyobrazić, gdzie może być gorzej.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację