Reklama

Przedsiębiorcy stracą na zmianach w sposobie rozliczania podatków

Obowiązek wysłania Jednolitego Pliku Kontrolnego do fiskusa nawet przez najmniejszych przedsiębiorców płacących VAT może uderzyć ich po kieszeni.

Aktualizacja: 14.02.2018 20:23 Publikacja: 14.02.2018 20:00

Przedsiębiorcy stracą na zmianach w sposobie rozliczania podatków

Foto: pexels.com

Nie chodzi tutaj o sprawy dotyczące podatku, lecz o księgowych. Przedsiębiorcy, którzy korzystają z usług zewnętrznych firm, muszą się liczyć z potencjalnie znaczącymi podwyżkami cen ich usług. Powodem jest rzekomy nawał pracy, jaki spada na księgowych przy sporządzaniu JPK. W Warszawie proponowane klientom „podwyżki za JPK" zaczynają się mniej więcej od 80 złotych miesięcznie.

Setki tysięcy przedsiębiorców, którzy korzystają z zewnętrznych usług księgowych, robią to, aby księgowością nie zawracać sobie głowy. Nie mają o niej większego pojęcia, chcą tylko rzetelnie płacić podatki. Są zatem dwie możliwości: niektórzy księgowi wykorzystują okazję do podbijania stawek albo posługiwanie się JPK jest na tyle skomplikowane, że musi doprowadzić do podwyższenia kosztów działalności gospodarczej. W pierwszym przypadku resort powinien znacznie szerzej informować o tym, że JPK jest operacją łatwą, zwłaszcza dla zawodowych księgowych. W drugim – nie obarczać przedsiębiorców skomplikowanym obowiązkiem.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama