Reklama

Paweł Rożyński: Drogi znaczone trupami firm

Kończy się era przecinania wstęg na wielkich inwestycjach drogowych. W tym roku kierowcy otrzymają już o trzy czwarte mniej szybkich tras niż w 2019 r. Raczej nie ubędzie, niestety, bankrutów wśród budujących drogi przedsiębiorstw.

Publikacja: 02.01.2020 21:00

Paweł Rożyński: Drogi znaczone trupami firm

Foto: Fotorzepa, Maciej Kosycarz

Obok znanego pejoratywnego określenia „polska gospodarka" („Polnische Wirtschaft") również „polskie drogi" były za granicą powodem do wstydu. Wystarczyło, że Niemiec czy Holender przejechał się A18, zwaną „najdłuższymi schodami Europy", by wracając na lawecie, nie miał z naszego kraju dobrych wspomnień. Jeszcze do 2012 r. Warszawa, stolica prawie 40-milionowego kraju, nie miała łączności autostradowej ze światem.

Czytaj także: Podrożeje budowa dróg, zabraknie rąk do pracy

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Pod wodą, czyli jak podejść do nierównowagi fiskalnej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Magiczne 60 procent
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Kubisiak: Kręta ścieżka rewolucji AI
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Polska to nie jest kraj dla kawoszy
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Granice produktywności: jak infrastruktura wpływa na potencjał wzrostu
Reklama
Reklama