Reklama

Wietrzenie magazynów i portfeli

Włącza się owczy pęd, jesteśmy też oszołomieni liczbą reklam - mówi Andrzej Tucholski, psycholog biznesu z Uniwersytetu SWPS.

Publikacja: 26.11.2019 21:00

Wietrzenie magazynów i portfeli

Foto: Facebook

Zbliża się ostatni piątek listopada, Black Friday, dzień promocji. W takie dni częściej kupujemy rzeczy, choć nie zawsze nam są potrzebne. Dlaczego?

Włącza się owczy pęd, jesteśmy też oszołomieni liczbą reklam. Dziś jest wtorek, a dostałem około 20 maili o nadchodzącym Black Friday. W zwykły dzień promocja nie zrobiłaby wrażenia, ale ten już wpisał się w marketingowy kalendarz i jest wyczekiwany, a to wzbudza w ludziach emocje. W momencie, gdy nasza uwaga jest rozcieńczona i nie możemy się na niczym skupić, natłok informacji w okresie poprzedzającym Black Friday sprawia, że nawet wyrobiony konsument może popełnić błędy. A marketing właśnie na rozpraszaniu uwagi polega.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Skąd wziąć brakujące miliardy na inwestycje
Opinie Ekonomiczne
Ekspert: Zabranie 800+ Ukraińcom to zła wiadomość także dla polskich pracowników
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Trudne czasy dla ministra finansów
Opinie Ekonomiczne
Diabelski dylemat: większe zadłużenie, czy wyższe podatki. Populizm w Polsce ma się dobrze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama