Reklama

Chłopcy z Tennessee biorą TVN

Możliwość kupienia na europejskim rynku dojrzałej, rozwiniętej i osadzonej komercyjnie stacji telewizyjnej to rzadkość.

Publikacja: 16.03.2015 21:00

Bogusław Chrabota

Bogusław Chrabota

Foto: Rzeczpospolita

Procesy konsolidacyjne zaszły tu tak daleko, że grono liczących się grup medialnych jest niewielkie i w niewielkim stopniu się zmienia. Dlatego tak dobrym towarem był TVN, o który zabiegali ważni gracze zarówno z Europy, jak i USA. Ostatecznym zwycięzcą w tych zawodach jest grupa Scripps, relatywnie mało znana w Europie i nieporównanie mniejsza od amerykańskich gigantów, takich jak Time Warner. Jednak to właśnie jej oferta była najlepsza. Koncern zapłacił za pakiet kontrolny akcji TVN 580 mln euro i wziął na siebie zadłużenie. Dużo czy mało? Trudno powiedzieć. I pewnie nie to jest najważniejsze. Znacznie istotniejsze wydaje się, że właśnie w ten sposób grupa Scripps realizuje scenariusz budowania obecności globalnej. Tu cena jest sprawą mniej ważną od statusu. Eksperci branży wiedzą doskonale: w świecie współczesnych mediów pierwsza liga to gracze ponadnarodowi. Jeśli chce się do niej należeć, trzeba przejmować na całym świecie, a to kosztuje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Reklama
Reklama