Chłopcy z Tennessee biorą TVN

Możliwość kupienia na europejskim rynku dojrzałej, rozwiniętej i osadzonej komercyjnie stacji telewizyjnej to rzadkość.

Publikacja: 16.03.2015 21:00

Bogusław Chrabota

Bogusław Chrabota

Foto: Rzeczpospolita

Procesy konsolidacyjne zaszły tu tak daleko, że grono liczących się grup medialnych jest niewielkie i w niewielkim stopniu się zmienia. Dlatego tak dobrym towarem był TVN, o który zabiegali ważni gracze zarówno z Europy, jak i USA. Ostatecznym zwycięzcą w tych zawodach jest grupa Scripps, relatywnie mało znana w Europie i nieporównanie mniejsza od amerykańskich gigantów, takich jak Time Warner. Jednak to właśnie jej oferta była najlepsza. Koncern zapłacił za pakiet kontrolny akcji TVN 580 mln euro i wziął na siebie zadłużenie. Dużo czy mało? Trudno powiedzieć. I pewnie nie to jest najważniejsze. Znacznie istotniejsze wydaje się, że właśnie w ten sposób grupa Scripps realizuje scenariusz budowania obecności globalnej. Tu cena jest sprawą mniej ważną od statusu. Eksperci branży wiedzą doskonale: w świecie współczesnych mediów pierwsza liga to gracze ponadnarodowi. Jeśli chce się do niej należeć, trzeba przejmować na całym świecie, a to kosztuje.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Opinie Ekonomiczne
Jak zaprząc oszczędności do pracy na rzecz konkurencyjnej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Opinie Ekonomiczne
Czy leci z nami pilot? Apel do premiera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku