Reklama

Iran jak Polska 25 lat temu

Doświadczenia transformacji są atutem naszych firm – mówi wiceszefowa MSZ Katarzyna Kacperczyk.

Aktualizacja: 20.07.2015 07:14 Publikacja: 19.07.2015 22:00

Iran jak Polska 25 lat temu

Foto: AFP

Rzeczpospolita: Iran po otwarciu będzie nowym kierunkiem ekspansji zagranicznej polskich firm?

Katarzyna Kacperczyk: Iran to bardzo perspektywi- czny rynek. To 80 mln ludzi i strategiczne położenie w regionie. To także rynek relatywnie blisko Polski. Polacy jeszcze za czasów Szacha mieli z Iranem silne więzy ekonomiczne i naukowe. Porozumienie państw P5+1 (USA, Wlk. Brytania, Francja, Chiny, Rosja i Niemcy – red.) i Iranu zakłada stopniowe otwieranie się tego kraju. Konieczne będzie uzgodnienie sposobu znoszenia sankcji, dlatego kluczowe jest najbliższe pół roku. Potencjalnie może to być dobry kierunek, ale wciąż tak jak do tej pory zalecamy rozwagę, ostrożność i przyglądanie się. Warto jednak analizować potencjał tego rynku i możliwości biznesowe. Robią to teraz wszyscy na świecie, więc nie widzimy powodów, dla których nasze spółki miałyby tego nie robić.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama