Reklama

Iran jak Polska 25 lat temu

Doświadczenia transformacji są atutem naszych firm – mówi wiceszefowa MSZ Katarzyna Kacperczyk.

Aktualizacja: 20.07.2015 07:14 Publikacja: 19.07.2015 22:00

Iran jak Polska 25 lat temu

Foto: AFP

Rzeczpospolita: Iran po otwarciu będzie nowym kierunkiem ekspansji zagranicznej polskich firm?

Katarzyna Kacperczyk: Iran to bardzo perspektywi- czny rynek. To 80 mln ludzi i strategiczne położenie w regionie. To także rynek relatywnie blisko Polski. Polacy jeszcze za czasów Szacha mieli z Iranem silne więzy ekonomiczne i naukowe. Porozumienie państw P5+1 (USA, Wlk. Brytania, Francja, Chiny, Rosja i Niemcy – red.) i Iranu zakłada stopniowe otwieranie się tego kraju. Konieczne będzie uzgodnienie sposobu znoszenia sankcji, dlatego kluczowe jest najbliższe pół roku. Potencjalnie może to być dobry kierunek, ale wciąż tak jak do tej pory zalecamy rozwagę, ostrożność i przyglądanie się. Warto jednak analizować potencjał tego rynku i możliwości biznesowe. Robią to teraz wszyscy na świecie, więc nie widzimy powodów, dla których nasze spółki miałyby tego nie robić.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok.

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Czytaj, to co ważne.
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Pierwsza wiceprezes BGK: Nowy potencjał emisji obligacji
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Katastrofa na razie odwołana
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj ludzi dawniej szczęśliwych
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławomir Mikrut: Jak AI może przyspieszyć inwestycje w infrastrukturę
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Istnienie „a” nadaje sens alfabetowi
Reklama
Reklama