Iran jak Polska 25 lat temu

Doświadczenia transformacji są atutem naszych firm – mówi wiceszefowa MSZ Katarzyna Kacperczyk.

Aktualizacja: 20.07.2015 07:14 Publikacja: 19.07.2015 22:00

Iran jak Polska 25 lat temu

Foto: AFP

Rzeczpospolita: Iran po otwarciu będzie nowym kierunkiem ekspansji zagranicznej polskich firm?

Katarzyna Kacperczyk: Iran to bardzo perspektywi- czny rynek. To 80 mln ludzi i strategiczne położenie w regionie. To także rynek relatywnie blisko Polski. Polacy jeszcze za czasów Szacha mieli z Iranem silne więzy ekonomiczne i naukowe. Porozumienie państw P5+1 (USA, Wlk. Brytania, Francja, Chiny, Rosja i Niemcy – red.) i Iranu zakłada stopniowe otwieranie się tego kraju. Konieczne będzie uzgodnienie sposobu znoszenia sankcji, dlatego kluczowe jest najbliższe pół roku. Potencjalnie może to być dobry kierunek, ale wciąż tak jak do tej pory zalecamy rozwagę, ostrożność i przyglądanie się. Warto jednak analizować potencjał tego rynku i możliwości biznesowe. Robią to teraz wszyscy na świecie, więc nie widzimy powodów, dla których nasze spółki miałyby tego nie robić.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: To nie są wybory prezydenckie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wojna orła ze smokiem
Opinie Ekonomiczne
Dr Mateusz Chołodecki: Czy można skutecznie regulować rynki cyfrowe
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Marzenie stanie się potrzebą
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Król jest nagi. Przynajmniej ten zbrojeniowy