Aktualizacja: 20.07.2015 07:14 Publikacja: 19.07.2015 22:00
Foto: AFP
Rzeczpospolita: Iran po otwarciu będzie nowym kierunkiem ekspansji zagranicznej polskich firm?
Katarzyna Kacperczyk: Iran to bardzo perspektywi- czny rynek. To 80 mln ludzi i strategiczne położenie w regionie. To także rynek relatywnie blisko Polski. Polacy jeszcze za czasów Szacha mieli z Iranem silne więzy ekonomiczne i naukowe. Porozumienie państw P5+1 (USA, Wlk. Brytania, Francja, Chiny, Rosja i Niemcy – red.) i Iranu zakłada stopniowe otwieranie się tego kraju. Konieczne będzie uzgodnienie sposobu znoszenia sankcji, dlatego kluczowe jest najbliższe pół roku. Potencjalnie może to być dobry kierunek, ale wciąż tak jak do tej pory zalecamy rozwagę, ostrożność i przyglądanie się. Warto jednak analizować potencjał tego rynku i możliwości biznesowe. Robią to teraz wszyscy na świecie, więc nie widzimy powodów, dla których nasze spółki miałyby tego nie robić.
Od dekad istotną rolę katalizatorów wzrostu gospodarczego i transformacji strukturalnej w swoich krajach, a cora...
Uważajcie, komu dajecie władzę – to najważniejszy wniosek dla klientów banków płynący z opinii rzecznika TSUE w...
Upadek rządu François Bayrou przypomina, w jak głębokim kryzysie znajduje się dziś jeden z najważniejszych krajó...
Czy także w Polsce na wielkich inwestycjach infrastrukturalnych może się pojawić więcej technologii? Modele sztu...
Siłą „polskiej marki” w świecie ma być specjalistyczna wiedza i umiejętności pracowników, a nie niska cena ich z...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas