Reklama
Rozwiń
Reklama

Opłaca się inwestować w zdrowie pracownika

Zdrowi pracownicy to korzyść dla całej gospodarki. Ich dobra kondycja to interes nie tylko pracodawców, ale całego społeczeństwa.

Publikacja: 06.09.2015 22:00

Julita Czyżewska, dyrektor Biura Produktów Zdrowotnych PZU Zdrowie

Foto: Fotorzepa

Takie wnioski płyną z debaty „Rola pracodawcy w ochronie zdrowia pracowników", którą zorganizowała „Rzeczpospolita".

Według dr. Marka Rozkruta, partnera i głównego ekonomisty EY, poprawa stanu zdrowia, a co za tym idzie wzrost przeciętnej wydajności pracowników i liczby pracujących, to większa produkcja w całej gospodarce: – Jeżeli jest większa produkcja, bo pracownicy mniej chorują i w efekcie więcej pracują, krócej przebywają na zwolnieniach, mniejsza część z nich traci zdolność do pracy, nie mówiąc już o mniejszej liczbie zgonów osób w wieku produkcyjnym, to dla państwa oznacza to więcej wpływów podatkowych i ze składek, w tym zdrowotnych – mówił Rozkrut.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Promocja Świąteczna!

Wybierz roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Wojtyna: Rada Fiskalna – trzeba nadrobić stracony czas
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: List do Św. Mikołaja, który wierzy w wolny rynek
Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: Rolnicy zwalczają Mercosur i narażają europejskie bezpieczeństwo
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Pieniądze dla Ukrainy: zwyciężył strach i lobby rosyjskie
Opinie Ekonomiczne
Zielony wodór: lekcja z niemieckiego fiaska
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama