Reklama
Rozwiń

Start-upy to dźwignia cyfryzacji

Bez zaangażowania start-upów sukces transformacji cyfrowej w dużych firmach jest mało prawdopodobny – piszą eksperci firmy Roland Berger.

Publikacja: 29.02.2016 20:00

Konrad Gruda

Konrad Gruda

Foto: materiały prasowe

Korporacje zaczynają dostrzegać, że innowacyjność będąca kluczowym czynnikiem sukcesu jest napędzana przez start-upy. Dużym firmom trudno osiągnąć sukces ze względu na sztywne wewnętrzne procesy, a przede wszystkim ograniczone kompetencje. Średni czas życia spółek wchodzących w skład indeksu S&P 500 zmalał z 67 lat w roku 1920 do 15 lat obecnie – wynika z badań naukowców z uniwersytetu Yale. Oznacza to, że w roku 2027 ponad 75 proc. spółek wchodzących w skład indeksu S&P 500 będą stanowiły firmy, które jeszcze nie istnieją. Mając to na uwadze, zarządzający dużymi firmami muszą opracować model współpracy ze start-upami. W przeciwnym razie mogą podzielić losy 75 proc. spółek, które będą wykluczone z indeksu S&P500.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Michał Hetmański, Kamil Laskowski: Hutnictwo to wyjątek od piastowskiej doktryny Tuska
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Obniżka podatków to miraż. Należałoby je podnieść – na obronę
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wiadomość o śmierci Zachodu nieco przesadzona
Opinie Ekonomiczne
Marian Gorynia: Dlaczego organizujemy Kongres Ekonomistów Polskich?
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Stanowiska coraz większego ryzyka