Reklama
Rozwiń
Reklama

Anita Błaszczak: Kobietom trudno odbić branżę IT

Nie wszyscy pamiętają, że na pierwszym etapie rozwoju branży cyfrowej programowanie było domeną kobiet, a dopiero potem – wraz ze wzrostem prestiżu i płac w tej specjalizacji – zdominowali ją mężczyźni.

Publikacja: 06.07.2023 03:00

Nie wszyscy pamiętają, że na pierwszym etapie rozwoju branży cyfrowej programowanie było domeną kobi

Nie wszyscy pamiętają, że na pierwszym etapie rozwoju branży cyfrowej programowanie było domeną kobiet

Foto: Adobe Stock

Przekonanie 91 proc. młodych Polek – jak wynika z badań – że informatyka to dziedzina zdominowana przez mężczyzn, jest po prostu potwierdzeniem statystyki i codziennych obserwacji. Wystarczy sięgnąć do danych Eurostatu, zajrzeć na strony internetowe spółek IT ze zdjęciami radosnej kadry czy do ich biur. Owszem, poprawność polityczna nakazuje, by w męskim tłumie pojawiło się kilka kobiet, ale nawet na korporacyjnych fotkach widać, że ma to niewielki wpływ na proporcje zatrudnienia w tej branży.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama