Aktualizacja: 21.06.2016 20:32 Publikacja: 21.06.2016 20:32
Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek
Po pierwsze, firmy dysponują gotówką na przejęcia, co oznacza, że ostatnimi laty marże się poprawiły. Po drugie tam, gdzie przejmującym jest fundusz kapitałowy lub do transakcji dochodzi z pomocą kredytów, także widać rosnące zaufanie sektora bankowego do branży transportowej. A zatem i w tym wypadku rzecz sprowadza się do lepszych marż.
Polski rynek jest rozdrobniony i jego liderzy mają pojedyncze procenty udziałów, zatem miejsca na konsolidację i nowych graczy jest sporo. Świadczy o tym choćby przykład prywatnej trójmiejskiej Omidy, która w kilka lat doszła do blisko ćwierć miliarda złotych przychodów. Jeszcze większą dynamiką może się pochwalić turecki Ekol, który w półtora roku przekroczy 80 mln zł przychodu. W tym przypadku na rakietowym wzroście zaważyły spore inwestycje tureckiej centrali, niemniej najwyraźniej ma ona pewność, że pieniądze się zwrócą.
Prezydent USA Donald Trump uderza w towary sprowadzane z Unii Europejskiej aż 50-procentową stawką celną. I to j...
Z formalnego punktu widzenia bezpośredni wpływ prezydenta RP na gospodarkę jest ograniczony i dlatego w kampanii...
Jeśli druga tura wyborów prezydenckich to plebiscyt nad rządem koalicji 15 października, to przystępuje ona do n...
Komisja Europejska przekazała 6 maja Rosji jasny komunikat: „dość”. Nigdy więcej nie pozwolimy, by Rosja wykorzy...
Podpisanie ośmiopunktowej deklaracji pana Mentzena to świetny sposób na to, by zostać prezydentem. W końcu różne...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas