Reklama

Beata Drewnowska: Widmo upadłości jak zimny prysznic

Kiedy wznosimy toasty znanymi polskimi wódkami, ostatnią myślą, która przychodzi nam do głowy, jest pytanie o kondycję finansową ich producentów.

Aktualizacja: 10.08.2016 21:19 Publikacja: 10.08.2016 20:41

Beata Drewnowska: Widmo upadłości jak zimny prysznic

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

Nie inaczej jest w przypadku Żubrówki, Bolsa czy Soplicy produkowanych przez firmę CEDC. Jej udziały w polskim rynku wódki przekraczają już 40 proc., a do końca 2018 r. mają sięgnąć 50 proc. Pasmo jej ostatnich sukcesów robi tym większe wrażenie, że jeszcze trzy lata temu bliska była upadłości. Drugie życie dał jej rosyjski miliarder Roustam Tariko, zamieniając dług firmy na akcje. Takich spółek, które powstały z kolan, jest w Polsce znacznie więcej. Niedawno dołączył do nich Autosan przejęty przez konsorcjum firm z Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Teraz, jak piszemy dziś w „Rzeczpospolitej", nowego właściciela ma szanse pozyskać spółka Krosno.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Menkes: Wojna o chipy
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Aleksander Chłopecki: Jak ograniczyć szantaż korporacyjny
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Jak efektywnie inwestować w zbrojeniówkę
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Czeska gospodarka po wyborach
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama