Reklama

Graczy należy dopieszczać

Gry komputerowe to świetny biznes, w dodatku kręci się coraz szybciej. Według branżowej firmy analitycznej Newzoo globalny rynek gier w 2017 roku wart był już ok. 116 mld dolarów i zwiększył się w porównaniu z rokiem 2016 o prawie 11 proc. Co prawda nasz udział w tym torcie nie jest jeszcze imponujący. Ale zważywszy na tempo, w jakim w branży gier rozwijają się polskie firmy, ich znaczenie oraz możliwości międzynarodowej ekspansji powinny szybko rosnąć.

Publikacja: 18.03.2018 20:00

Graczy należy dopieszczać

Foto: Fotolia

Rozwojowi sprzyja chłonny rynek wewnętrzny – fanów gier komputerowych przybywa. O skali wzrostu świadczy m.in. fenomen rozgrywanego w Katowicach turnieju Intel Extreme Masters, należącego do największych i najważniejszych wydarzeń e-sportowych na świecie. W ub. roku przyciągnął ponad 170 tys. graczy i widzów, o ponad jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. A w internecie jego rozgrywki oglądało 4,6 mln osób.

Ocenia się, że rosnąca popularność gier to m.in. efekt błyskawicznego rozpowszechniania się urządzeń mobilnych. Co ciekawe, tu także – w pewnym sensie – wspieramy branżę: gdy w IV kwartale ub. roku sprzedaż smartfonów na świecie zmalała, w Polsce odnotowano wzrost. A przecież spora część posiadaczy Samsunga czy iPhone'a, i to nie tylko tych młodszych, znacznie częściej używa ich do grania niż do rozmawiania.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Orłowski: Koniec drożyzny?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: List w obronie przedsiębiorców
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Butelka symbolem cwaniactwa
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nocna prohibicja pełna hipokryzji
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Reklama
Reklama