Reklama

Na święta nadal wszyscy kupują niemal to samo

Choć zwyczaje zakupowe się zmieniają i Polacy są coraz bardziej otwarci na nowe smaki, to jednak zwłaszcza w okresach przedświątecznych tradycja jest zdecydowanie górą. Szczególnie widać to przed Wielkanocą i Bożym Narodzeniem.

Publikacja: 25.03.2018 21:00

Na święta nadal wszyscy kupują niemal to samo

Foto: Adobe Stock

O ile w przypadku tych ostatnich potraw kupowanych właściwie tylko z tej okazji jest całkiem sporo, z karpiem na czele, obecnie zbliżające się święta mają kuchnię mniej wyróżniającą się na tle tego, co kupujemy w innych okresach. Ale i tak to dla handlu szczególny czas, zwłaszcza pod względem zainteresowania typowymi kategoriami.

Nie da się ukryć, że Polacy nie są w stanie świętować czegokolwiek bez góry jedzenia, a zazwyczaj im więcej, tym lepiej. Choć od upadku systemu gospodarki centralnie planowanej minęło już sporo czasu, to widać, że zwyczaje zmieniają się wolno. W wielu domach nadal kupuje się jedzenie na zapas. Jeśli Wielkanoc to w sumie standardowy weekend, a z tej okazji sprzedaż jaj czy majonezu rośnie lawinowo, to niestety oznacza to, iż część tych produktów wyląduje w śmieciach. Polacy mają ogromny problem z marnowaniem jedzenia, a wypełnianie koszyków na zapas mimo rosnących cen żywności wcale nie wychodzi z mody.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama