Reklama
Rozwiń
Reklama

Konsumentów bronić jak niepodległości

Zarabiamy mniej, ale płacimy więcej za te same towary niż klienci w innych krajach – tak wygląda pozycja Polski w kontakcie z wielkim handlem.

Publikacja: 27.12.2018 21:00

Konsumentów bronić jak niepodległości

Foto: Fotolia

Początkowo brzmiało to jak teorie spiskowe, ale kolejne kontrole wykazują, że to prawda. Badania były dwa. UOKiK sprawdził te same produkty w Polsce i w Niemczech, a Państwowa Inspekcja Handlowa badała żywność, która stoi na polskich półkach. I widać wyraźnie, że o ile chętnie się chwalimy, że żywność w naszym kraju jest dobra, o tyle z kontroli wynika, że to mit.

Przydałby się także test porównawczy, jak w Polsce i w Niemczech pilnowane są prawa konsumentów. Mogę ujawnić: tego testu raczej nie zdamy. Chętnie dziś atakujemy zachodnich producentów żywności, ale to przecież nie jest tak, że tę masę niespełniających norm produktów dostarczały wyłącznie zachodnie firmy. To Polska jest wielkim europejskim producentem żywności i my sami tych standardów często nie spełniamy, a przede wszystkim nie pilnujemy ich spełniania. Brakuje nam ruchu obywatelskiego, który dba o obywateli, ale też brakuje przejętych swoją rolą polityków.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Niewidzialne kobiety. O równość szans będziemy walczyć jeszcze 100 lat
Opinie Ekonomiczne
Prezes FOR: Panie Prezydencie, niech Pan dotrzyma słowa!
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Europejska innowacyjność potrzebuje Europy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama