Reklama
Rozwiń
Reklama

Konsumentów bronić jak niepodległości

Zarabiamy mniej, ale płacimy więcej za te same towary niż klienci w innych krajach – tak wygląda pozycja Polski w kontakcie z wielkim handlem.

Publikacja: 27.12.2018 21:00

Konsumentów bronić jak niepodległości

Foto: Fotolia

Początkowo brzmiało to jak teorie spiskowe, ale kolejne kontrole wykazują, że to prawda. Badania były dwa. UOKiK sprawdził te same produkty w Polsce i w Niemczech, a Państwowa Inspekcja Handlowa badała żywność, która stoi na polskich półkach. I widać wyraźnie, że o ile chętnie się chwalimy, że żywność w naszym kraju jest dobra, o tyle z kontroli wynika, że to mit.

Przydałby się także test porównawczy, jak w Polsce i w Niemczech pilnowane są prawa konsumentów. Mogę ujawnić: tego testu raczej nie zdamy. Chętnie dziś atakujemy zachodnich producentów żywności, ale to przecież nie jest tak, że tę masę niespełniających norm produktów dostarczały wyłącznie zachodnie firmy. To Polska jest wielkim europejskim producentem żywności i my sami tych standardów często nie spełniamy, a przede wszystkim nie pilnujemy ich spełniania. Brakuje nam ruchu obywatelskiego, który dba o obywateli, ale też brakuje przejętych swoją rolą polityków.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama