Gros zestawów do oglądania takiej telewizji będzie działało w Ameryce Północnej – 9,2 miliona, kolejna będzie Europa Zachodnia, gdzie dostęp do tej usługi ma wtedy mieć 6,8 mln gospodarstw, a w rejonie Azji i Pacyfiku telewizję 3D będzie oglądać 4,6 miliona rodzin.

– Tegoroczny mundial zapewni mnóstwo materiałów idealnych do nadawania w 3D. FIFA i Sony już zresztą ogłosiły, że 25 meczów zostanie pokazanych w 3D. Oprócz olimpiad mundial jest najlepszą okazją dla nowych technologii telewizyjnych i może być dla telewizji w trójwymiarze tym, czym stał się dla trójwymiarowego kina „Avatar” – skomentował te wyniki Simon Murray, główny analityk Informa Telecoms & Media.

Jego zdaniem technologia trójwymiarowa na małym ekranie zacznie się szybko rozwijać dopiero, kiedy do oglądania programów 3D w domu nie będą potrzebne specjalne okulary (to uda się osiągnąć zapewne po 2015 roku). Inne przeszkody, z jakimi będzie się musiała zmierzyć trójwymiarowa telewizja, to brak treści wyprodukowanej na jej potrzeby, wysokie koszty takich produkcji.

Ani w Polsce, ani na świecie na razie takich kanałów nie ma. We Francji prace nad taką stacją prowadzi Canal+ (możliwy jest jej start pod koniec tego roku). W Polsce Canal+ Cyfrowy eksperymentuje z materiałami pokazywanymi w 3D – w miniony weekend przeprowadził np. w tej technologii transmisję z meczu Wisła Kraków – Odra Wodzisław.