Gaca: obsługa klienta nową formą marketingu

Coraz ważniejsze są jakość obsługi i zaufanie do operatora - mówi Mariusz Gaca, ?członek zarządu ?Orange Polska

Publikacja: 29.05.2014 10:37

Gaca: obsługa klienta nową formą marketingu

Foto: materiały prasowe

Rz: Podczas debaty zorganizowanej przez Orange przedstawiciele różnych firm wyrażali opinię, że nie opłaca się wydawać pieniędzy na walkę o lojalność klienta, chociażby dlatego, że większość z nich i tak kieruje się ceną. Co pan na to?

Mariusz Gaca:

Klienci rzeczywiście kierują się głównie ceną, ale na pewno nie wyłącznie. Coraz ważniejsze są jakość obsługi i zaufanie do operatora. Mamy ponad 20 mln klientów i widzimy, że ważne są też wrażenie z ostatniej rozmowy z naszym konsultantem na infolinii, wizyta w salonie, szybkość odpowiedzi w mediach społecznościowych czy wyróżniająca się oferta. Obsługa klienta staje się dziś nową formą marketingu i ma silny wpływ na lojalność. Według różnych badań firmy skupione na kliencie osiągają wyniki o 4–8 proc. lepsze od konkurencji. Lojalni i zadowoleni klienci kupują więcej produktów, są najlepszą wizytówką. Nie tylko sami wybierają produkty danej marki, ale polecają je innym, dlatego budowanie firmy zorientowanej na potrzeby klientów jest jednym z kluczowych punktów naszej strategii. Chcemy, żeby klient utożsamiał Orange nie tylko jako dostawcę nowoczesnych usług, ale również jako operatora otwartego na dialog z klientami.

Warto też robić dla nich więcej niż inni. Mam na myśli dbanie o bezpieczeństwo korzystania z internetu, zapewnianie edukacji cyfrowej w mniejszych miejscowościach czy projekty takie jak Telefon do Mamy, Orange Warsaw Festival lub Środy z Orange. Takie rzeczy mają niewątpliwie pozytywny wpływ na zaufanie klientów do firmy.

Które elementy strategii Orange Polska uważa pan za narzędzia walki o nowego klienta, a jakie o jego lojalność?

W naszej strategii są trzy filary działań proklienckich: klient, konwergencja i konkurencyjna sieć. Pracujemy nad ciągłym udoskonalaniem jakości i dostępności produktów i usług, co ma bezpośrednie przełożenie na zadowolenie klientów zarówno dotychczasowych, jak i nowych. Nasze najnowsze oferty, np. nowy Orange Open, mobilne Smart Plany i Orange Biz dla firm zostały przygotowane w tej konwencji. Stawiamy na sprzedaż usług konwergentnych, które dają klientom oszczędności, a nam bardziej lojalnych użytkowników. Nie zapominamy o zapewnieniu bezpieczeństwie w internecie i cyfrowej edukacji klientów.

Jakie są dziś wskaźniki świadczące o jakości obsługi klientów w Orange, a jakie cele wyznaczył pan pod tym względem pracownikom?

Na poziomie strategicznym najważniejszy jest wskaźnik NPS, który w uproszczeniu mówi, czy nasi klienci polecają usługi innym osobom. Wszyscy nasi pracownicy (z wyłączeniem części hurtowej) mają ten wskaźnik w swoich celach. Pomimo wysokiego ogólnego poziomu satysfakcji z obsługi przez doradców Orange, który wynosi ok. 90 proc., stale nad tym pracujemy. Dążymy do tego, aby jak najwięcej spraw kierowanych do nas przez klientów było załatwianych przy pierwszym kontakcie.

Zadeklarowaliście państwo po I kwartale br., że jako firma będziecie walczyć o jeszcze lepsze wyniki przenoszenia numerów. Jakimi działaniami?

Moim zdaniem coraz więcej przenoszonych do nas numerów jest efektem nieustannego uatrakcyjniania oferty, zdecydowanego zwiększenia zasięgu 3G i LTE oraz konsekwentnej koncentracji na udoskonaleniu sprzedaży i obsługi. W kwietniu wprowadziliśmy nowe oferty, a niedługo kończymy modernizację sieci mobilnej.

—rozmawiała Urszula Zielińska

Rz: Podczas debaty zorganizowanej przez Orange przedstawiciele różnych firm wyrażali opinię, że nie opłaca się wydawać pieniędzy na walkę o lojalność klienta, chociażby dlatego, że większość z nich i tak kieruje się ceną. Co pan na to?

Mariusz Gaca:

Pozostało 92% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację