Reklama

Przekazać rodzinie czy sprzedać?

Coraz więcej twórców rodzinnych firm wchodzi w wiek, w którym zastanawia się, co dalej z ich biznesem.

Publikacja: 23.04.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Choć rośnie oferta specjalistycznego doradztwa, to jednak z relacji przedsiębiorców wiem, że często decyzja o tym, co zrobić z rodzinną firmą, jest dla nich najtrudniejsza w życiu. Nie wszyscy mają kogo wskazać na następcę, bo rozleniwione dobrobytem dzieci czy wnuki nie mają ochoty na prowadzenie przedsiębiorstwa. Sprzedaż firmy oznacza także nagły zastrzyk gotówki, co dla wielu rodzin bywa destrukcyjne. Jak mówił mi jeden z prezesów, przekazanie dużych pieniędzy dziecku może mu po prostu zniszczyć życie. Dlatego on nie chciał, aby kwota przekazana córce była tak duża, by ta nie musiała już nigdy pracować.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Reklama
Reklama