Reklama

Przekazać rodzinie czy sprzedać?

Coraz więcej twórców rodzinnych firm wchodzi w wiek, w którym zastanawia się, co dalej z ich biznesem.

Publikacja: 23.04.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Choć rośnie oferta specjalistycznego doradztwa, to jednak z relacji przedsiębiorców wiem, że często decyzja o tym, co zrobić z rodzinną firmą, jest dla nich najtrudniejsza w życiu. Nie wszyscy mają kogo wskazać na następcę, bo rozleniwione dobrobytem dzieci czy wnuki nie mają ochoty na prowadzenie przedsiębiorstwa. Sprzedaż firmy oznacza także nagły zastrzyk gotówki, co dla wielu rodzin bywa destrukcyjne. Jak mówił mi jeden z prezesów, przekazanie dużych pieniędzy dziecku może mu po prostu zniszczyć życie. Dlatego on nie chciał, aby kwota przekazana córce była tak duża, by ta nie musiała już nigdy pracować.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Dekada realizacji Agendy 2030 w UE. Analiza postępów i barier
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Prezydent Nawrocki wchodzi w buty premiera
Opinie Ekonomiczne
Prostowanie podatku Belki: kierunek dobry, ale dlaczego tak późno?
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Voigt: Niestabilność polityczna na świecie zwiększa znaczenie kryptowalut
Opinie Ekonomiczne
André Mierzwa: Jak Francja leczy swoją służbę zdrowia
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama