Przekazać rodzinie czy sprzedać?

Coraz więcej twórców rodzinnych firm wchodzi w wiek, w którym zastanawia się, co dalej z ich biznesem.

Publikacja: 23.04.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Choć rośnie oferta specjalistycznego doradztwa, to jednak z relacji przedsiębiorców wiem, że często decyzja o tym, co zrobić z rodzinną firmą, jest dla nich najtrudniejsza w życiu. Nie wszyscy mają kogo wskazać na następcę, bo rozleniwione dobrobytem dzieci czy wnuki nie mają ochoty na prowadzenie przedsiębiorstwa. Sprzedaż firmy oznacza także nagły zastrzyk gotówki, co dla wielu rodzin bywa destrukcyjne. Jak mówił mi jeden z prezesów, przekazanie dużych pieniędzy dziecku może mu po prostu zniszczyć życie. Dlatego on nie chciał, aby kwota przekazana córce była tak duża, by ta nie musiała już nigdy pracować.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację