Reklama
Rozwiń
Reklama

Przekazać rodzinie czy sprzedać?

Coraz więcej twórców rodzinnych firm wchodzi w wiek, w którym zastanawia się, co dalej z ich biznesem.

Publikacja: 23.04.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Choć rośnie oferta specjalistycznego doradztwa, to jednak z relacji przedsiębiorców wiem, że często decyzja o tym, co zrobić z rodzinną firmą, jest dla nich najtrudniejsza w życiu. Nie wszyscy mają kogo wskazać na następcę, bo rozleniwione dobrobytem dzieci czy wnuki nie mają ochoty na prowadzenie przedsiębiorstwa. Sprzedaż firmy oznacza także nagły zastrzyk gotówki, co dla wielu rodzin bywa destrukcyjne. Jak mówił mi jeden z prezesów, przekazanie dużych pieniędzy dziecku może mu po prostu zniszczyć życie. Dlatego on nie chciał, aby kwota przekazana córce była tak duża, by ta nie musiała już nigdy pracować.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kilka myśli z okazji Dnia Niepodległości
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Raczyński: Okno możliwości dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: O co chodzi z tym Tajwanem?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Opinie Ekonomiczne
Polska prezydencja ożywiła aktywność polskiego biznesu w Brukseli
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama