Klienci świadomi swoich praw

Stosunkowo nieduża grupa, bo około 200 osób – uczestników BPH TFI – może doprowadzić do przeciągnięcia w czasie procesu sprzedaży części BPH Aliorowi, dużej transakcji o wartości 1,2 mld zł, nad którą pracuje cały sztab ludzi.

Publikacja: 19.04.2016 22:00

Monika Sajewicz

Monika Sajewicz

Foto: Archiwum

Najnowsza historia pokazuje, że kluczowa w takich sporach nie jest wielkość grupy, ale jej skuteczność mierzona „słyszalnością", którą wzmacnia internet. Klienci BPH TFI skrzyknęli się na forum Gazety Giełdy Parkiet.

Najgłośniejszym przykładem skutecznej walki o swoje interesy dobrze zorganizowanej grupy są „Nabici w mBank" domagający się zwrotu pieniędzy za zawyżone odsetki od kredytów. Oprocentowanie było ustalane przez zarząd banku, a nie oparte na rynkowej stopie procentowej. Przykład „Nabitych" dobitnie pokazuje, że media społecznościowe i fora dyskusyjne mogą być skutecznym narzędziem komunikowania się instytucji z klientami, ale czasem bywają dla firm niebezpieczne w sytuacjach kryzysowych. W przypadku mBanku ten efekt był szczególnie mocny. Innowacyjny bank jako pierwszy udostępniał wszak nowoczesne narzędzia, a co za tym idzie przyciągał młodych, zaawansowanych technologicznie i świadomych swoich praw klientów.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody