Reklama
Rozwiń

Klienci świadomi swoich praw

Stosunkowo nieduża grupa, bo około 200 osób – uczestników BPH TFI – może doprowadzić do przeciągnięcia w czasie procesu sprzedaży części BPH Aliorowi, dużej transakcji o wartości 1,2 mld zł, nad którą pracuje cały sztab ludzi.

Publikacja: 19.04.2016 22:00

Monika Sajewicz

Monika Sajewicz

Foto: Archiwum

Najnowsza historia pokazuje, że kluczowa w takich sporach nie jest wielkość grupy, ale jej skuteczność mierzona „słyszalnością", którą wzmacnia internet. Klienci BPH TFI skrzyknęli się na forum Gazety Giełdy Parkiet.

Najgłośniejszym przykładem skutecznej walki o swoje interesy dobrze zorganizowanej grupy są „Nabici w mBank" domagający się zwrotu pieniędzy za zawyżone odsetki od kredytów. Oprocentowanie było ustalane przez zarząd banku, a nie oparte na rynkowej stopie procentowej. Przykład „Nabitych" dobitnie pokazuje, że media społecznościowe i fora dyskusyjne mogą być skutecznym narzędziem komunikowania się instytucji z klientami, ale czasem bywają dla firm niebezpieczne w sytuacjach kryzysowych. W przypadku mBanku ten efekt był szczególnie mocny. Innowacyjny bank jako pierwszy udostępniał wszak nowoczesne narzędzia, a co za tym idzie przyciągał młodych, zaawansowanych technologicznie i świadomych swoich praw klientów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Ukraina po 3,5 roku wojny: wiatr wieje w oczy, pomoc wygasa, a planu B brak
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Panika nad wyschniętą kałużą
Opinie Ekonomiczne
ArcelorMittal odpowiada Instratowi
Opinie Ekonomiczne
Jak zasypać Rów Mariański deficytu finansów publicznych w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Cud zielonej wyspy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama