Wirtualne misje handlowe

O ile w większości obszarów firma może się przygotować do eksportu lub inwestycji zagranicznych zupełnie samodzielnie lub przekazując pewne działania wybranym przez siebie partnerom, np. firmom konsultingowym, logistycznym, kancelariom prawnym i podatkowym, bankom czy firmom tłumaczeniowym i marketingowym, o tyle wyjątkową wartością jest możliwość usłyszenia o tym, jak zdobywały doświadczenia na danym rynku inne firmy.

Aktualizacja: 15.05.2016 21:26 Publikacja: 15.05.2016 21:00

Olga Pietkiewicz, zespół International Desk Banku Zachodniego WBK

Olga Pietkiewicz, zespół International Desk Banku Zachodniego WBK

Foto: materiały prasowe

To bezcenna wiedza, która często dotyczy aspektów trudnych do wychwycenia w ramach nawet najbardziej profesjonalnego opracowania lub usługi doradczej. Chodzi przede wszystkim o czynniki kulturowe lub bardzo wąskie, specyficzne uwarunkowania lokalnego rynku, często sprowadzające się do drobnych, ale w ogólnym rozrachunku bardzo ważnych kwestii.

Taką bezcenną, praktyczną wiedzę o wybranym rynku może mieć inna polska firma, która jest już na nim obecna lub przynajmniej bardziej zaawansowana w swojej ekspansji. Drugim źródłem cennej i praktycznej wiedzy mogą być podmioty, które powstały i działają od lat na wybranym przez nas rynku, znając go od podszewki. My jako bank rozumiemy, jak wartościowe jest dzielenie się doświadczeniami, i dlatego wymiana wiedzy pomiędzy polskimi firmami już na danych rynkach obecnymi oraz tymi, które dopiero planują ekspansję, to coś, co umożliwiamy w ramach naszego Programu Rozwoju Eksportu. Nie mówię tylko o spotkaniach Programu Rozwoju Eksportu odbywających się w Polsce, w największych miastach, ale przede wszystkich o wirtualnych misjach handlowych, które jako bank od dłuższego czasu organizujemy.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Wojtyna: Uważajmy! Nowy prezydent wskaże nowego prezesa NBP
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Fidziński: Platformo, chwalić też się trzeba umieć
Opinie Ekonomiczne
Dan Jørgensen: Koniec z energetycznym szantażem Rosji
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Jak zostać prezydentem
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Koniec bajek. Dług zaczyna nam ciążyć