Reklama

25 lat Grupy Gremi: Grzegorz Hajdarowicz: Polska jako kraj na kapitalizmie się nie zawiodła

Rozmowa z Grzegorzem Hajdarowiczem, właścicielem Grupy Gremi.

Aktualizacja: 24.06.2016 16:59 Publikacja: 24.06.2016 08:26

Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Grupy Gremi

Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Grupy Gremi

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

"Rzeczpospolita": - Podejrzewam, że kiedy najwięksi polscy przedsiębiorcy mediowi stawiali swoje pierwsze kroki w biznesie, żaden nie spodziewał się, dokąd dotrze. Założyciele TVN sprzedawali chipsy Lilly, a właściciel Polsatu  handlował samochodami i odzieżą. Pan, zaczynając w 1991 roku w branży farmaceutycznej spodziewał się, że trafi do mediów?

Grzegorz Hajdarowicz: Nie spodziewałem się. W 1991 roku wiedziałem, ze coś muszę ze sobą zrobić. Czułem, że  jeżeli pójdę drogą polityki, a byłem wtedy jednym z najmłodszych radnych w Polsce, to ona mnie skrępuje i nie będę się mógł dalej rozwijać. Wiedziałem, że powinienem spróbować zostać przedsiębiorcą i wierzyłem, że posiadane wtedy 6 tys. dolarów, zarobionych w Nowym Jorku pozwoli mi wejść do świata biznesu. Dziś myślę, że miałem wtedy bardzo dużo odwagi. Ale nie byłem jedyną taką osobą – w Polsce był wtedy dobry klimat do robienia biznesu: klimat wolności politycznej i gospodarczej. Bez tych dwóch elementów niemożliwe jest, by gospodarka się rozwijała. Powiedziałbym nawet, że  wolność gospodarcza, czyli swoboda działania, podejmowania decyzji i pewność co do systemu prawa, jest ważniejsza od wolności politycznej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Więcej mieszkań niż rodzin: to dobrze czy źle?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama