Reklama

Nowy priorytet czy ideologiczna wizja

Zrównoważone finansowanie (sustainable finance) to pojęcie odnoszące się do usług finansowych, które mają na celu łączenie ekologicznych, społecznych i zarządczych aspektów przy podejmowaniu decyzji biznesowych. Europa nie jest jeszcze na nie gotowa.

Aktualizacja: 06.07.2017 22:46 Publikacja: 06.07.2017 22:33

Powołanie w końcu 2016 r. przez Komisję Europejską grupy ekspertów do spraw finansowania zrównoważonego rozwoju ( High Level Expert Group on Sustainable Finance, HLEG) jest kolejnym krokiem w dyskusji na temat jednego z nowych priorytetów Wspólnoty. Zadaniem HLEG jest wspieranie Komisji Europejskiej w opracowaniu strategii Unii na rzecz zrównoważonego finansowania (sustainable finance). Na bazie rekomendacji grupy Bruksela ustali założenia dotyczące zrównoważonego rozwoju w regulacjach UE dla sektora finansowego, ale nie tylko dla niego. To ważny krok w pracach nad realizacją w praktyce założeń EU's 2030 Agenda for sustainable development, jak również porozumienia paryskiego w sprawie zmian klimatu. Można to określić jako poszukiwanie kompleksowej definicji dla szerokiego problemu, a następnie konstrukcji programu(ów), instrumentów i w końcu ich realizacji.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama