Reklama

Fala, która może wysoko wynieść Łódź

Jeszcze przed kilkoma laty Łódź była miastem, z którego trzeba długo dojeżdżać do pracy w Warszawie. Podejrzewam, że nawet teraz część Polaków nieco się dziwi, że właśnie Łódź, a nie mające dużo lepszą i mocniejszą markę w świecie Kraków czy Wrocław, może się stać siedzibą kolejnej światowej wystawy Expo. Mniej się pewnie dziwią ci, którzy znają Łódź filmową albo Łódź będącą już od kilku lat jednym z kilku największych w Polsce ośrodków sektora nowoczesnych usług dla biznesu.

Aktualizacja: 15.11.2017 08:18 Publikacja: 14.11.2017 21:00

Fala, która może wysoko wynieść Łódź

Foto: Bloomberg

Co prawda na razie plasuje się poza ścisłą krajową czołówką, którą tworzą Kraków, Warszawa, Wrocław i Trójmiasto, ale jeśli Łódź wygra międzynarodowy wyścig o Expo, to ma szansę do tej czołówki awansować. Pomogą w tym miliardy złotych, które poprawią stan infrastruktury miasta, zwracając też na nie uwagę potencjalnych inwestorów i mieszkańców. Co prawda bezpośredni skutek Expo – czyli wielomilionowa nawała zwiedzających z całego świata – jest dość krótkotrwały, ale pośredni efekt może być znaczący w kontekście konkurencji o talenty, czyli dobrych kandydatów do pracy – niezbędnych do rozwoju miasta, a przy okazji całej Polski.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Jaki będzie kolejny kryzys gospodarczy?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Prof. Menkes: Wojna o chipy
Opinie Ekonomiczne
Aleksander Chłopecki: Jak ograniczyć szantaż korporacyjny
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Jak efektywnie inwestować w zbrojeniówkę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama