Reklama
Rozwiń

Kolejny ważny wyrok dla pacjentów. Chodzi o kontakt z przychodnią

Zapadło kolejne, pozytywne dla pacjentów orzeczenie sądu, które potwierdza, że placówka medyczna POZ ma obowiązek zapewnienia realnego kontaktu telefonicznego z rejestracją.

Publikacja: 12.05.2023 10:33

Zdjęcie poglądowe

Zdjęcie poglądowe

Foto: PAP/Albert Zawada

mat

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 25 kwietnia 2023 r. (sygn. akt V SA/Wa 2642/22), po raz kolejny potwierdził stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta. Chodzi o konieczność zapewnienia przez przychodnie rodzinne realnej możliwości nawiązania kontaktu telefonicznego z placówką: pacjenci powinni móc bez przeszkód dodzwonić się do rejestracji.

W 2022 r. Rzecznik prowadził w tej sprawie postępowanie wyjaśniające wobec jednej z przychodni rodzinnych. Ustalił wówczas, że pacjenci mają bardzo ograniczone możliwości nawiązania połączenia z rejestracją tej placówki: odbierano tam jedynie co piąte połączenie. Pacjenci mieli zatem duże trudności, by zapisać się na wizytę lekarską. W opinii Rzecznika taka praktyka naruszała zbiorowe prawa pacjentów. Wojewódzki Sąd Administracyjny nie miał wątpliwości, co do słuszności wydanej przez Rzecznika decyzji w tej sprawie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Ochrona zdrowia
Szpital nie powinien zarabiać
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Ochrona zdrowia
NFZ to najtańszy płatnik publiczny w Europie, ale nie ma powodów do dumy
Ochrona zdrowia
Wiceprezes NFZ: Popieram częściowe zamrożenie płac w ochronie zdrowia
Ochrona zdrowia
Opieka koordynowana na pół gwizdka
Ochrona zdrowia
Finał polskiej prezydencji z troską o dzieci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama