Nawet 15 kg na plusie – waga pracowników zdalnych ostro w górę

Polacy tyją na pracy zdalnej. By poprawić ich wydajność, wiele firm wspiera ich zdrowe odżywianie.

Aktualizacja: 20.08.2021 18:58 Publikacja: 26.04.2021 00:01

Nawet 15 kg na plusie – waga pracowników zdalnych ostro w górę

Foto: stock.adobe.com

Pandemia zmieniła naszą zawodową rzeczywistość. „Raport „Wpływ pracy zdalnej na nawyki żywieniowe Polaków" przygotowany przez firmę Dailyfruits stara się odpowiedzieć na pytanie: Co Polacy jedli na home office i jakie są tego konsekwencje.

– Część pracowników dobrze wykorzystała dodatkowy, zaoszczędzony na dojazdach do pracy czas. Co trzecia osoba zjadała mniej fast foodów, więcej warzyw i owoców, a co czwarta zmniejszyła ilość spożywanych słonych przekąsek. To poskutkowało zmniejszeniem masy ciała u około 20 proc. respondentów, co jest naprawdę dobrym wynikiem – mówi Magdalena Kartasińska, dietetyk z firmy Dailyfruits. – Niestety widzimy również ciemną stroną pracy zdalnej. Ponad 40 proc. osób zjadało więcej słodyczy, niewiele mniej słonych przekąsek, a spożycie warzyw i owoców spadło u co trzeciej osoby. To poskutkowało wzrostem masy ciała u 45 proc. respondentów badania, średnio o 4–6 kg, a rekordziści przytyli nawet 15 kg przez okres dziesięciu miesięcy – dodaje. Ekspertka zwraca także uwagę na to, że w wyniku nudy i chęci redukcji napięcia częściej sięgano po słone przekąski, alkohol czy słodkie napoje.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Ochrona zdrowia
Unijny kompromis w sprawie pakietu farmaceutycznego
Ochrona zdrowia
Prof. Michał Zembala: Przeszczepiłem 300 serc
Ochrona zdrowia
Światowa federacja zabrała głos w sprawie z Oleśnicy. Broni zastrzyków w serce
Ochrona zdrowia
Prezes NFZ dla „Rz”: Będą zmiany w finansowaniu Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Ochrona zdrowia
Dyrektor szpitala: „Zobowiązania NFZ wobec naszego szpitala to 11 mln zł”