Według prognoz Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) w 2011 r. zostaną otwarte lub rozbudowane 23 galerie handlowe. 11 z nich, o łącznej powierzchni najmu 130 tys. mkw., będzie działać w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców, m.in. w Słupsku, Gorzowie Wielkopolskim, Lesznie i Malborku. Najwięcej obiektów zostanie jednak oddanych w miastach poniżej 200 tys. mieszkańców.
Największe obiekty, które zostaną otwarte w tym roku, to Millenium Hall w Rzeszowie (56,6 tys. mkw.) oraz Kaskada w Szczecinie (43 tys. mkw.).
Dziś, według szacunków Cushman & Wakefield, w Polsce jest już niemal 10 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej.
Ograniczone inwestycje
W przeliczeniu na 1 tys. mieszkańców najwięcej powierzchni handlowej mają Wrocław (788 mkw.), Trójmiasto (685 mkw.), Poznań (679 mkw.) oraz Warszawa (668 mkw.).
– Jednocześnie są to miasta o najwyższej sile nabywczej w Polsce. Powierzchnia handlowa jest tam szybko komercjalizowana, a pustostany trafiają się głównie w obiektach drugorzędnych – mówi Katarzyna Michnikowska z Cushman & Wakefield.