Reklama

Sprzedający mieszkania odpuszczają. Korekty cen w ogłoszeniach

Aby sprzedać mieszkanie, trzeba urealnić cenę ofertową. Jak duże przeceny akceptują sprzedający lokale analizuje portal Nieruchomosci-online.pl.

Publikacja: 15.01.2025 12:53

W ostatnich miesiącach ceny ofertowe mieszkań z rynku wtórnego w niektórych lokalizacjach dostosował

W ostatnich miesiącach ceny ofertowe mieszkań z rynku wtórnego w niektórych lokalizacjach dostosowały się do słabnącego popytu, ale w ujęciu rok do roku jest drożej

Foto: Adobe Stock

aig

Serwis podsumowuje czwarty kwartał 2024 roku na rynku wtórnym. - Sprzedający, aby skusić klienta, coraz częściej dostosowują ceny w ogłoszeniach do słabnącego popytu i rosnącej liczby ofert – wskazuje Rafał Bieńkowski z portalu Nieruchomosci-online.pl. - Najbardziej jest to widoczne przy sprzedaży małych mieszkań. Ich średnie ceny ofertowe w wielu miastach były niższe niż kwartał wcześniej, maksymalnie o 3-4 proc.

Jak mówi Rafał Bieńkowski, jeśli ktoś w 2024 roku miał gotówkę albo zdolność kredytową, ale zdecydował się poczekać z kupnem mieszkania, licząc na większą elastyczność sprzedających, obrał być może słuszną strategię. Serwis Nieruchomosci-online.pl w czwartym kwartale ubiegłego roku w miastach wojewódzkich odnotował więcej przypadków urealnienia lub przynajmniej stabilizacji cen ofertowych niż ich wzrostów. Było to widoczne w segmencie mieszkań jedno- i dwupokojowych.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Nieruchomości
Skycity Gdynia z widokiem na morze, las i miasto
Nieruchomości
Czy mieszkanie na wynajem da jeszcze zarobić
Nieruchomości
Fabryka Park Katowice z nowym właścicielem. Czy obiekt jeszcze urośnie?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama