Reklama

Rozwój PRS w Polsce pod znakiem zapytania

Decydenci sprowadzają problem do błędnego założenia, że inwestorzy instytucjonalni i konsumenci walczą o ten sam kawałek mieszkaniowego tortu, co może przełożyć się na rozwiązania prawne szkodliwe dla całego rynku – oceniają eksperci DLA Piper.

Publikacja: 15.11.2022 11:20

Rozwój PRS w Polsce pod znakiem zapytania

Foto: Resi4Rent

Minister rozwoju i technologii Waldemar Buda w niedawnym wywiadzie w Radiu Plus przekazał nieco informacji dotyczących projektu ustawy, która ma dotyczyć nabywania lokali mieszkalnych przez fundusze inwestycyjne oraz, jak rozumiemy wypowiedź ministra, ma również wskazać przedsiębiorcom drogę wspierania powiększania zasobu mieszkaniowego w Polsce. Na wstępie należy docenić, że rządzący dostrzegają obecnie kształtujące się trendy rynkowe oraz sposoby, w jakie konsumenci próbują zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe w obliczu braku dostępności kredytów hipotecznych i zwiększonej mobilności społeczeństwa. Niemniej trzeba wskazać, że założenia i podejście, z jakimi decydenci przystępują do prac nad ustawą, budzą więcej wątpliwości i obaw niż ekscytacji z powodu rozpoznania niszy na rynku nieruchomości mieszkaniowych i możliwości dalszego rozwoju tych inwestycji, na co liczą zarówno konsumenci, jak i deweloperzy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Podatkowa mgła spowija mieszkania. Inwestorom potrzebne są konkrety
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Nieruchomości
Zła wiadomość dla trzymających nieużywane mieszkania. Nowy podatek
Nieruchomości
Wierzymy, że najem instytucjonalny ma w Polsce przyszłość
Nieruchomości mieszkaniowe
Dom Development też wchodzi w PRS
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nieruchomości
Sprzedaż mieszkań szuka dna
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama