Aktualizacja: 03.02.2022 20:10 Publikacja: 03.02.2022 21:19
Foto: materiały prasowe
W świetle konsultacji społecznych dotyczących inwestycji związanych z Centralnym Portem Komunikacyjnym (CPK) wywłaszczenia budzą powszechne emocje społeczne. Protestują już nie tylko mieszkańcy Baranowa, Wiskitek i Teresina. Szerokim echem odbija się również niezgoda mieszkańców gmin, przez które przebiegać mają „szprychy" CPK, czyli linie szybkiej kolei.
Najgłośniej swoje niezadowolenie wyrażają Katowice, Mikołów, Rybnik, Święta Katarzyna, Siechnice, Ziębice, Jaktorów i Żyrardów. Dlaczego Polacy tak bardzo nie lubią inwestycji strukturalnych?
Gmina, która sprzedaje, wywłaszcza czy wnosi aportem nieruchomości otrzymane w drodze komunalizacji czy w spadku działa jako podatnik i musi rozliczyć VAT.
Zwrot wywłaszczonej nieruchomości zarówno spadkobiercom, jak i ich następcom prawnym nie powoduje powstania przychodu, nawet jeżeli zbyli ją przed upływem pięciu lat.
W okresie skumulowania robót na polskich budowach może zabraknąć 100–150 tys. pracowników. Brakuje nam także projektantów w nietypowych specjalizacjach.
Największa rządowa inwestycja w Polsce - budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego, już na starcie ma duże opóźnienie. Raczej nie powstanie do 2027 roku. Nadal też nie wiadomo, ile dokładnie będzie kosztować ani skąd będą pochodzić pieniądze na ten projekt.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała i południowokoreański minister ziemi, infrastruktury i transportu Noh Hyeong Ouk oraz prezesi: Mikołaj Wild z CPK i Kim Kyung-wook z Lotniska Incheon podpisali we czwartek, 9 grudnia porozumienie zapowiadające zaangażowanie kapitałowe Republiki Korei w polski projekt infrastrukturalny.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
MIPIM w Cannes to więcej niż targi nieruchomości i okazja do dogrania dobrego biznesu czy inwestycji. W tym roku głównym wątkiem będzie zdolność europejskiej gospodarki do skutecznego konkurowania.
Ministerstwo Finansów ogłosi założenia ustawy o spółkach inwestujących w nieruchomości tylko jako część większego pakietu projektów. Być może jeszcze przed wakacjami.
Warszawski park biznesowy powiększy się o 10 tys. mkw. Rozbudowa obiektu ma się zakończyć jeszcze w tym roku.
Budowa 174-metrowego wieżowca The Bridge przy placu Europejskim w Warszawie dobiega końca. Biurowiec będzie w 100 proc. zasilany czystą energią.
Deweloper powiększa swoje polskie portfolio o park logistyczny w Gdańsku. Obiekt ma niemal 43 tys. mkw. powierzchni.
Pieniądze z emisji obligacji są niezbędne do realizacji strategii budowania 400 tys. mkw. magazynów rocznie. Część nieruchomości chcemy zostawić we własnym portfelu, by czerpać przychody z najmu – mówi Tomasz Mika, członek zarządu 7R.
The Shire – Beyond Coworking, operator elastycznych biur, zajął 3,2 tys. mkw. powierzchni w kompleksie Wilanów Office Park.
Deweloper CTP wybuduje pod Poznaniem park biznesowy o powierzchni ponad 50 tys. mkw.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas