Centra magazynowe i logistyczne są wyjątkowo odporne na pandemię. Rosną w siłę m.in. dzięki rozwojowi e-handlu. Niemal 98-proc. wskaźnikiem przedłużonych umów może się pochwalić na koniec roku np. marka Tristar, wspólne przedsięwzięcie Tristan EPISO 4 i White Star Real Estate.
Pod szyldem Tristar działa pięć centrów logistycznych (Czeladź, Gdańsk, Grodzisk, Poznań, Wrocław) o łącznej powierzchni 161,6 tys. mkw. W 2020 r. przedłużono i podpisano nowe umowy na wynajem ponad 74,6 tys. mkw. Niemal wszystkie powierzchnie w centrach tej marki są wynajęte.
Jak tłumaczy Dominik Buczkowski, dyrektor w White Star Real Estate, centra Tristar są doskonale zlokalizowane blisko dużych aglomeracji. – Zapewnia to dobrą komunikację, bliskość tras szybkiego ruchu oraz dostęp do rozwiniętych rynków pracy – mówi dyrektor. – Dbamy też o wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań, zwłaszcza tych, które pozwalają na obniżenie opłat eksploatacyjnych.
Pod koniec grudnia umowy w dwóch centrach logistycznych - w Gdańsku i Poznaniu - przedłużyła firma Spedimex. W listopadzie na kontynuację współpracy zdecydował się Inter Cars, który pozostanie w Gdańsku. Wcześniej podobne decyzje podjęły m.in. spółki Nagel Polska, LPP w Gdańsku, Sigolables czy Ruch we Wrocławiu.
- Duży odsetek przedłużonych umów to dla nas dowód, że nasze lokalizacje są dobrze przemyślane i trafiają w zapotrzebowanie najemców – komentuje Urszula Rasmussen z White Star Real Estate. Zapewnia, że firma stara się jak najlepiej odpowiadać na potrzeby najemców. Podaje przykład gdańskiego centrum. - Razem z Inter Cars udało się tam zwiększyć wydajność operacji logistycznych poprzez adaptacje w strefie dokowej i przygotować instalację nowoczesnego oświetlenia LED, dzięki czemu znacznie zoptymalizowaliśmy koszty eksploatacji – mówi Urszula Rasmussen.