Trudno o znaczące oszczędności kosztów biurowych

Drożejąca energia, rosnące płace, nieelastyczne umowy najmu. Przed użytkownikami biur dużo wyzwań – przyznał w programie #RZECZoNIERUCHOMOSCIACH Przemysław Błaszkiewicz, senior associate w Colliers International.

Aktualizacja: 21.01.2022 14:46 Publikacja: 20.01.2022 21:35

Trudno o znaczące oszczędności kosztów biurowych

Foto: materiały prasowe

Oszacowaliście, że średnie koszty biurowe w przeliczeniu na etat spadły w Europie w skali roku o 2 proc., do 9,5 tys. euro. W Polsce spadek sięgnął 5 proc., do 5 tys. euro, ale były rynki, na których koszty wzrosły. Co o tym zaważyło?

Raport stworzyliśmy w oparciu o normy europejskie i cztery wymiary. Pierwszy to budynek i infrastruktura, a więc czynsz, koszty utrzymania, sprzątanie, opłaty za media. Drugi to ludzie i organizacja, czyli takie kwestie jak catering, materiały biurowe, zarządzanie dokumentami, ochrona itp. Trzeci wymiar to technologie informacyjno-komunikacyjne, czyli sprzęt potrzebny do prowadzenia biznesu, ale też szkolenia z tym związane czy zapewnienie łączności. Po czwarte, to zarządzanie, czyli logistyka działania; pewnie bardziej dotyczy to firm, które mają kilka biur.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Nieruchomości
Bardzo dużo wolnych biur
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Zapełnić biura najemcami
Nieruchomości
Firmy bardzo lubią coworki
Nieruchomości
W cenie mniejsze wygodne biura
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości komercyjne
Na celowniku magazyny i najwyższej jakości biurowce