Reklama

Rekordowe wydatki na urządzanie mieszkań

W 2008 roku na wyposażenie wnętrz wydamy 19 mld zł. Najwięcej zgarną producenci mebli, paneli, wykładzin i oświetlenia

Publikacja: 15.02.2008 02:01

Rekordowe wydatki na urządzanie mieszkań

Foto: Rzeczpospolita

Wydatki Polaków na urządzanie domów i mieszkań rosną już od jakiegoś czasu. Szczególnie szybko, bo aż o 18 proc., zwiększyły się w ubiegłym roku, kiedy na wykończenie mieszkań wydaliśmy 16,5 mld zł. Firma PMR, która opublikowała właśnie raport na ten temat, szacuje, że w latach 2008 – 2010 kwota ta będzie rosła o 15 proc. rocznie.

– Wyliczenia oparte są na danych makroekonomicznych, opiniach największych graczy na rynku, a także liczbie mieszkań oddawanych do użytku – wyjaśnia Patrycja Ciosek, autorka raportu. W 2007 r. oddano 134 tys. mieszkań, o 16 proc. więcej niż w 2006 r. Popyt na artykuły wyposażeniowe stymuluje też duży wzrost płac.

Koniunkturę wyczuli producenci i dystrybutorzy tych towarów. RuckZuck, największa sieć sklepów z podłogami, w 2007 r. powiększyła się o 30 punktów. Ma ich już prawie 100. – Dotychczas nasza strategia zakładała ekspansję w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Obecnie rozważamy otwieranie salonów w miejscowościach liczących po kilkanaście tysięcy mieszkańców – mówi Antoni Kornatowski, dyrektor ds. rozwoju sieci RuckZuck.

Do walki o klienta przystępuje też Komfort, który oferuje panele, wykładziny i dywany. Firma chce otwierać kioski handlowe w największych galeriach handlowych. – Będą w nich przyjmowane zamówienia, ale mają one przede wszystkim zachęcać do odwiedzenia salonów Komfortu, które zwykle są sklepami wolno stojącymi – mówi Dominika Socha, odpowiedzialna w spółce za PR.

Producenci mebli, którzy dawniej korzystali z domów meblowych, dziś coraz chętniej inwestują w salony firmowe. Bodzio ma ich ponad 100, Kler ok. 50, Gawin i Swarzędz po 25, a Mebelplast blisko 20. Otwarcie jednego kosztuje średnio 300 tys. zł.

Reklama
Reklama

Sprzyjająca koniunktura powinna także zachęcić kolejne firmy do ekspansji w Polsce. – Do uruchomienia pierwszych sklepów przygotowuje się hiszpańska Zara Home, irlandzki Heatons czy duńska Ilva – przypomina Ciosek.

Wydatki Polaków na urządzanie domów i mieszkań rosną już od jakiegoś czasu. Szczególnie szybko, bo aż o 18 proc., zwiększyły się w ubiegłym roku, kiedy na wykończenie mieszkań wydaliśmy 16,5 mld zł. Firma PMR, która opublikowała właśnie raport na ten temat, szacuje, że w latach 2008 – 2010 kwota ta będzie rosła o 15 proc. rocznie.

– Wyliczenia oparte są na danych makroekonomicznych, opiniach największych graczy na rynku, a także liczbie mieszkań oddawanych do użytku – wyjaśnia Patrycja Ciosek, autorka raportu. W 2007 r. oddano 134 tys. mieszkań, o 16 proc. więcej niż w 2006 r. Popyt na artykuły wyposażeniowe stymuluje też duży wzrost płac.

Reklama
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Nieruchomości
Skycity Gdynia z widokiem na morze, las i miasto
Nieruchomości
Czy mieszkanie na wynajem da jeszcze zarobić
Nieruchomości
Fabryka Park Katowice z nowym właścicielem. Czy obiekt jeszcze urośnie?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama