W tym roku zostanie jeszcze otwarte centrum Metropol Dom i Wnętrze (13,5 tys. mkw.) – jest to handlowa część obiektu biurowo-magazynowego Metropol Park Jagiellońska przy ul. Jagiellońskiej.
Natomiast w podwarszawskich Łomiankach budowany jest Auchan (45 tys. mkw.), a jego otwarcie zaplanowano na jesień 2009 r. I na tym koniec. Kolejne otwarcia są przewidziane w 2010 r. Np. w centrum Warszawy, przy ul. Brackiej, pięciokondygnacyjny ekskluzywny dom handlowy o nazwie Wolf Bracka (21 tys. mkw.) realizowany przez Wolf Immobilien zostanie otwarty pod koniec 2010 r.
Na brak nowoczesnych pomieszczeń handlowych cierpi przede wszystkim południowa część prawobrzeżnej Warszawy. Od wielu lat dominuje tu tylko Centrum Handlowe Promenada oraz Real przy ul. Jubilerskiej (w tym budynku był Geant).
– Brakuje również powierzchni w największej sypialni Warszawy, czyli na Ursynowie. Funkcjonuje tu Real z niewielką galerią handlową, jednak ten budynek nie jest w stanie obsłużyć mieszkańców, którzy nierzadko wybierają na zakupy centra bardziej oddalone od miejsca zamieszkania, takie jak Galeria Mokotów czy Auchan Piaseczno. W Piasecznie irlandzki inwestor planuje wybudowanie obiektu handlowo-rozrywkowego, jednakże obiekt ten jest na etapie projektowym i nie powstanie wcześniej niż za kilka lat – opowiada Agnieszka Michalczewska.
Na niedobór powierzchni handlowej cierpią również Wilanów i Białołęka, gdzie – jak wyjaśnia Anna Wysocka – gwałtownie rozwinęło się budownictwo mieszkaniowe, za którym nie nadążył rozwój infrastruktury handlowej.
Kilku deweloperów miało plany budowy tam obiektów handlowych, ale jak dotąd żaden projekt nie jest zaawansowany. – A dzielnica jest bardzo atrakcyjna dla deweloperów z powodu ograniczonej konkurencji i dużej siły nabywczej mieszkańców – zauważa Agnieszka Michalczewska.