Dziś w Warszawie zostanie podpisana umowa o budowie hotelu taniej marki należącej do sieci Hilton Worldwide – Hampton by Hilton. Hotel, który stanie tuż przy porcie lotniczym na Okęciu, będzie jednym z trzech Hamptonów w Polsce: jeszcze w tym roku obiekt tej sieci ruszy w Świnoujściu, a za dwa lata kolejny pojawi się w Gdańsku.
Dwa dni później, w czwartek, budowę hotelu w Warszawie rozpoczyna francuska grupa hotelarska B&B, posiadająca w Europie ponad 230 hoteli (ponad 16 tys. pokoi), we Francji trzecia pod względem wielkości. – W ciągu trzech lat chcemy mieć ponad dziesięć obiektów w największych miastach Polski – powiedział „Rz" prezes B&B Polska Krzysztof Potocki. Wkrótce ma się rozpocząć budowa hotelu we Wrocławiu, w Łodzi jest już kupiona działka. W innych dużych miastach trwają negocjacje w sprawie wyboru lokalizacji.
Hotele B&B mają być niedrogie – poniżej 200 zł za pokój, ale komfortowe: z klimatyzacją, dobrym wyciszeniem, bezprzewodowym Internetem, telewizją satelitarną i wygodną łazienką.
Przedstawiciele jednej i drugiej sieci podkreślają: Polska to perspektywiczny rynek. – Jest wiele miejsc z potencjałem dla rozwoju dobrych, ekonomicznych hoteli – uważa dyrektor ds. rozwoju Hiltona na Europę Środkową i Wschodnią Magdalena Sekutowska.
Eksperci twierdzą, że ten rok pod względem inwestycji w segmencie ekonomicznym będzie wyjątkowy. – Hotele ekonomiczne są najbardziej bezpieczną inwestycją, są odporne na wahania koniunktury. W dodatku zwykle zapewniają stosunkowo szybki zwrot z inwestycji – tłumaczy partner w zespole doradztwa hotelowego firmy konsultingowej Horwath HTL Janusz Mitulski. Dlatego właśnie do Polski wchodzi Wydham Hotel Group, posiadająca 7,2 tys. hoteli w 65 krajach. Do 2016 roku uruchomi w Polsce co najmniej dziesięć moteli pod ekonomiczną marką Super 8. To na początek: w planach sieci jest otwarcie 200 moteli w ciągu najbliższych dziesięciu lat.