Gdzie otwierają sklepy znane marki

Hong Kong jest najbardziej pożądanym rynkiem handlowym na świecie. Warszawa zajęła 12 miejsce pod względem liczby nowych sieci handlowych.

Publikacja: 23.05.2013 15:25

W rankingu najdroższych lokalizacji handlowych świata w 2012 roku dzielnica Causeway Bay w Hongkongu

W rankingu najdroższych lokalizacji handlowych świata w 2012 roku dzielnica Causeway Bay w Hongkongu wyprzedziła nowojorską Piątą Aleję, która utraciła pierwsze miejsce po raz pierwszy od 11 lat. Najdroższa ulica handlowa w Polsce, warszawski Nowy Świat, zajęła 43. miejsce z rocznym czynszem na poziomie 1020 euro za mkw.

Foto: Cushman & Wakefield

Z raportu raportu "How Global is the Business of Retail" wynika, że to Hong Kong przyciągnął największą liczbę międzynarodowych marek w 2013 r. Tak policzyli analitycy CBRE, firmy doradczej działającej na rynku nieruchomości komercyjnych.

Zbadali 320 najpopularniejszych międzynarodowych marek w ponad 200 miastach, śledząc ich globalną ekspansję. W 81 proc. badanych miast odnotowali co najmniej jedną międzynarodową markę, która otworzyła tam swoje nowe sklepy.

Hong Kong okazał się miastem najbardziej pożądanym przez zagraniczne sieci handlowe. To do tego miasta w ubiegłym roku weszło aż 51 nowych marek z wszystkich sektorów - nie tylko luksusowe marki odzieżowe, które od dawna mają Hong Kong na celowniku. Sieci, które otworzyły nowe sklepy w tym mieście, pochodzą głównie z Europy, USA, Japonii i Korei.

- Hong Kong daje sieciom handlowym możliwości rozwoju i inwestowania dzięki rozwijającej się tu klasie średniej oraz napływowi turystów z Chin. Hong Kong bardzo często jest miejscem premiery i promocji wielu marek, które wchodzą na ten rynek. Ale wiele sieci wchodzi do innych chińskich miast również bezpośrednio. W trakcie gdy marki luksusowe wiodły prym w 2012 roku, sieci handlowe z całego spektrum branż otworzyły w Hong Kongu swoje pierwsze salony - wśród nich były m.in. Pierre Cardin, Forever 21 i Cos - komentuje Peter Gold, dyrektor zarządzający działu powierzchni handlowych w CBRE na region Europy, Środkowego-Wschodu i Afryki.

Z badania CBRE wynika, że Warszawa zajęła 12 miejsce w rankingu - 19 znanych marek weszło do stolicy Polski w roku ubiegłym. - Warszawa dołączyła do rynków dojrzałych i jest postrzegana przez międzynarodowych najemców jako atrakcyjna lokalizacja handlowa - uważa Beata Kokeli, senior dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce. - W ubiegłym roku na warszawskim rynku pojawiło się wiele znanych marek m.in.  American Eagle Outfitters, Bath & Body Works, Victoria's Secret czy COS a także te z wyższej półki m.in. Joop!, Michael Kors czy U.S. Polo Assn.

Agata Czarnecka, starszy konsultant w dziale badań rynku i doradztwa CBRE, podkreśla, że w ostatnich latach można zaobserwować coraz większą aktywność amerykańskich sieci handlowych.

- Co prawda, te istniejące w Polsce, często występują w ograniczonych formatach czy z okrojoną ofertą, ale niewykluczone, że wraz z rozwojem rynku, ta sytuacja będzie się zmieniać i na rynku pojawią się kolejne marki z grup już działających w Polsce, np. Abercrombie & Fitch czy Banana Republic - dodaje Agata Czarnecka.

W pierwszej 20-tce rankingu znalazły się również cztery miasta niemieckie - Berlin zajął trzecie miejsce pod względem ilości nowych marek (28), które weszły na ten rynek; Frankfurt (20), Hamburg (19) i Monachium (19).

- Niski poziom bezrobocia, rosnące wynagrodzenia i rekordowy poziom zatrudnienia stworzyły silne fundamenty dla konsumpcji w Niemczech i zachęciły międzynarodowe sieci handlowe do wejścia do wielu lokalizacji w tym kraju. Do Berlina weszły m.in. Mulberry, Hollister, Pull & Bear i Zara Home (która weszła również do Monachium) - tłumaczą autorzy badania.

Z raportu raportu "How Global is the Business of Retail" wynika, że to Hong Kong przyciągnął największą liczbę międzynarodowych marek w 2013 r. Tak policzyli analitycy CBRE, firmy doradczej działającej na rynku nieruchomości komercyjnych.

Zbadali 320 najpopularniejszych międzynarodowych marek w ponad 200 miastach, śledząc ich globalną ekspansję. W 81 proc. badanych miast odnotowali co najmniej jedną międzynarodową markę, która otworzyła tam swoje nowe sklepy.

Pozostało 87% artykułu
Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Nieruchomości
MLP Rzeszów na starcie. Inwestycja typu greenfield