Już nie tylko call center

Coraz więcej firm, zwłaszcza oferujących usługi doradcze, wybiera najwyższej klasy obiekty biurowe w prestiżowych lokalizacjach.

Aktualizacja: 04.04.2014 12:17 Publikacja: 04.04.2014 12:01

Marcin Antczak, prezes SGB Fortune MA

Marcin Antczak, prezes SGB Fortune MA

Foto: Archiwum

Marcin Antczak, prezes SGB Fortune MA:



-  W ostatnich latach Polska weszła do grona światowych liderów offshoringu usług biznesowych. W samej Warszawie znajduje się ponad 30 proc. wszystkich zasobów biurowych Europy Środkowej. Stolica Polski bardzo dynamicznie się rozwija i jak pokazują statystyki, szeroko rozumiany sektor BPO (ang. Business Process Offshoring) odgrywa w tym rozwoju kluczową rolę.

Tzw. usługi dla biznesu to współcześnie bardzo zróżnicowany sektor. Jeszcze pięć lat temu kojarzono BPO głównie z różnego rodzaju „call centers” i prostą księgowością. Dziś w biznesie panuje trend polegający na outsourcingu wszelkiego rodzaju usług – również tych specjalistycznych. Mowa m.in. o IT, HR, czy consultingu. Coraz więcej firm, zwłaszcza oferujących usługi doradcze, wybiera najwyższej klasy obiekty biurowe, zlokalizowane w prestiżowych, łatwo dostępnych lokalizacjach. Czy oferowane na stołecznym rynku biura spełniają oczekiwania wymagających podmiotów z sektora BPO?

Przedsiębiorstwa poszukują coraz lepszych rozwiązań umożliwiających dostosowanie obiektu do indywidualnych potrzeb. Choć firmy z sektora nowoczesnych usług biznesowych pracują zwykle w przestrzeniach open space, poszukują biur szytych na miarę, idealnie dopasowanych do specyfiki prowadzonej działalności. Najnowsze rozwiązania biurowych zakładają możliwość samodzielnego regulowania temperatury przy stanowisku pracy czy indywidualnej konfiguracji oświetlenia biurka.

Standardem jest też całodobowy dostęp do budynku, niezwykle ważny dla firm pracujących na rzecz klientów mających siedziby w innych niż nasza strefach czasowych. Przedsiębiorstwa zajmujące się offshoringiem procesów biznesowych muszą nie tylko oferować rozwiązania tańsze, ale również przewyższające je pod względem jakości. Przestrzeń biurowa musi temu sprzyjać.

Dla najemców ogromne znaczenie ma skomunikowanie obiektu z najważniejszymi strefami biznesowymi miasta, lotniskiem i dworcem kolejowym. Istotny jest też dostęp do transportu publicznego,  z którego na co dzień korzysta większość pracowników. W ostatnim czasie na znaczeniu zyskał również dostęp do rowerów publicznych.
Najemcy oczekują, że biurowiec zaoferuje także dodatkowe usługi. Miejsca, gdzie są przedszkola, restauracje, urzędy pocztowe czy pralnie chemiczne, cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów z sektora BPO.

Komfort zatrudnionych przy jednoczesnym obniżaniu kosztów eksploatacyjnych zwiększa zielone budownictwo.

Najnowsze prognozy wskazują, że sektor BPO pozostanie w 2014 roku głównym motorem rozwoju stołecznego rynku nieruchomości biurowych. W dobie wysokiej i stale rosnącej podaży nowych powierzchni, najbardziej skorzystają na tym trendzie deweloperzy najcelniej rozpoznający potrzeby szerokiego grona klientów.

Marcin Antczak, prezes SGB Fortune MA:

-  W ostatnich latach Polska weszła do grona światowych liderów offshoringu usług biznesowych. W samej Warszawie znajduje się ponad 30 proc. wszystkich zasobów biurowych Europy Środkowej. Stolica Polski bardzo dynamicznie się rozwija i jak pokazują statystyki, szeroko rozumiany sektor BPO (ang. Business Process Offshoring) odgrywa w tym rozwoju kluczową rolę.

Pozostało 86% artykułu
Nieruchomości
Rynek nieruchomości rok po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Mieszkaniówka na karuzeli
Nieruchomości
Polska centralna. Magnes na firmy
Nieruchomości
Przez wynajem na doby wspólnota zapłaci więcej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Rok rozczarowań w dziedzinie nieruchomości i budownictwa